Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under juli 2010

Av Anna - 22 juli 2010 16:58

....speciellt har blivit gjort idag. Jo, jag har tvättat lite kläder och lagat mat, men inte så mycket mer.. Det är ju semester för sjutton, så då får det vara på det här viset! Ikväll ska jag i alla fall drista mig till en cykeltur igen. Tänkte cykla igår, men jag vete sjutton vad jag gjorde efter jag torkat golven för det knäppte till vid höften och sen var jag ofärdig, som en 90-åring... Men idag är det bra! Känner ingenting. Kanske det var en sträckning, eller nåt. Jaja, huvudsaken att det blev bra så fort!

Nu är det dags att äta! Ha det bra!

Kramar!

Av Anna - 21 juli 2010 20:32

Fanken, vad veckorna går fort! Nu är det tre och en halv vecka kvar av semestern, bara en och en halv vecka tills Patrik går på semester! Jag verkligen längtar tills han blir ledig! Då är det Hede och Höljes! Yey!! Ska bli lika mysigt som alltid!

Igår var vi, jag och mormor, ner till veterinären med gideon för att han skulle få sin vaccination. Han klarade det galant!! Efter det så var vi och åt på ett gatukök, satt ute och fick lov av ägaren att vi fick ha Gideon med oss vid bordet pga värmen i bilen. Han skötte sig ävern där perfekt!!! Han satt under bordet, utan att göra det minsta väsen av sig under tiden vi åt! Snacka om att Matte blev stolt över lillhjärtat!! :D Sen bar det av för en sväng på Dollarstore! Gideon satt i bilen i skuggan med nervevade rutor och där mådde han prima såg jag när vi kom ut igen! Han låg och sov och inte förrän jag öppnade dörren på bilen vaknade han! Duktig kille, som kan koppla av överallt!!

Idag har det varit en hemmadag med lite städning och vardagsgöra, men det är skönt ibland det med! Var dock till mormor och fick middag och detsatt inte helt fel kan jag säga!

Nu sitter jag och väntar på att Älsklingen ska komma hem. Jag har gjort en äppelpaj som han ska få när han kommer hem. Då blir han glad, för det är det bästa han vet!!

Nä, nu blir det tvn en sväng!

Kramar!

Av Anna - 18 juli 2010 07:47

Semestern är nu påbörjad och den började med en liten husvagnstripp med Hjärtat och hundarna till Svenstavik för att se lite folkrace! Ingen dum start på semestern tycker jag! Vi åkte på fredag kväll och ställde upp husvagnen vid banan. Det var vi och Roberth. och Daniel som gjorde sällskap. När vi var franne startades grillen och köttet lades på sen var det dags för en sen middag och en kall öl! Det satt inte helt fel kan jag säga! Lite surr med Janne och Maria som redan var där och vi 01.00-snåret var det dags för mig att nanna. Det skulle bli Gideons första natt i husvagnen. Det gick bra, men han hade lite svårt att koppa av till en början, men ganska snart fann han sin plats. Roberth och Patrik blev inte uppe så mycket längre än mig och när dom kom och la sig så somnade jag illa kvickt. Väcktes på morgonen, vid 07.20 av folkracebilarna som lastades av. och då var det bara dags att gå en sväng med hundarna. Sen blev det surr och morgonkaffe tillsammans med de andra runt bordet. Så mysigt så! :) Kollade sedan på tävlingen och hundarna var med hela tiden. Det var alldeles för varmt i husvagnen för dom. Gideon hade lite jobbigt första halvan av dagen med alla hundar och människor som gick förbi oss. Han var skällig och morrig och pipig, men efter ca halva dagen så gav han sig i ren matthet och då blev han ligganes och sova på min jacka, helt slut. Lillgubben.. Det ska nog bli bra med det också så småningom, när han fått vara med några gånger och lärt sig att det inte är nån idé att stressa upp sig på allt och alla. Ja, dagen gick och efter tävlingen la Patrik bud på en bil, en Celica, men inte fick han den heller! Det var synd. Skulle varit kul att sett honom köra en sån i Hede. Men, men, det kommer fler gånger! Hemresan igår kväll gick fint. Vi hade trötta hundar som sov hela vägen och väl hemma så blev det soffan direkt för både mig och Patrik.

Nu är det söndag morgon och jag ska till och dricka en kopp kaffe och fundera på om vi skulle ha hittat på nåt jag och Hjärtat när han sen vaknar...

Ha en bra dag!

KRAMEN!

Av Anna - 10 juli 2010 08:34

Det är bara 5 arbetspass kvar! Det ska bli skönt med semester, men det är lite tråkigt att Patrik börjar sin semester 2 veckor in på min, men då får hann 6 veckor istället. Det är han värd, stackarn. Jag vet inte hur mycket han har jobbat i sommar! Men mycket är det i alla fall! Semestern är det inte så mycket planerat på. Det blir väl i alla fall 2-dagars tävlingen i Hede den 31/7-1/8 i alla fall, och helgen efter det så är det Höljes som gäller, så på veckan där så blir det kanske en liten minisemestertripp på väg till Höljes. Det blir nog fint det. Vi får se... kanske man blir hemma nån dag också innan man åker ner Finnskogafestivalen. På ett vis är det skönt att man inte planerat in någon semesterresa, samtidigt som det hade varit kul att åka och titta på en massa olika saker.

Igår tog jag årets första dopp i sjön! Det var riktigt härligt! Lite sent egentligen för att vara mig, men tidigt ändå jämfört med ifjol för då blev det inget dopp alls! Ifjol var det världens sämsta semesterväder på länge! Det regnade och regnade och regnade....trodde jag skulle bli tokig! Man gick mest och var irriterad på semestern för att vädret var dåligt. Så nån riktig vila blev det inte... Hoppas på bättre väder i år!

Nä, nu ska man väl försöka göra någon nytta!

Ha det!

Av Anna - 5 juli 2010 20:59

Ja, jag kan nog lyckas att göra ett inlägg till på "härken" idag!

Ställde mig på vågen förut. -1kg! Och jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen... Har inte tränat som folk på 3 veckor, endast 3-4 pass....så då undrar jag om det där minuset beror på muskelförlust, eller om det är fett... hmm... undrar vidare...

Har i alla fall varit och gjort en timme på gymmet idag. Det var himla skönt! Erik var med också så jag visade lite maskiner och så, så jag tränade både det ena och det andra.. Jaja, hur som helst så var det himla skönt!

Nu lite keso till kvällsfika och sen blir det nog tidig kväll igen för imorgon bitti bär det av för lite träning igen!

Nattinatti!

Av Anna - 5 juli 2010 09:42

Ja, jag får snabba mig att göra äett inlägg, medans datorn vill vara med. Den har krånglat så den har varit hos Doktor Björn ett par veckor för undersökning. Troligen är det lite för lite minne i min dator nu för tiden så den arbetar via hårddisken och knackar och brakar när den arbetar och tar en himla tid på sig. Men skulle testa den nu för att se om den funkade nå bättre, och nu verkar den ha tankat raketbränsle! Funkar finfint! Har dock saknat bloggen så jag tänkte att jag skulle ta och göra ett snabbt inlägg och uppdatera lite.

Midsommar tillbringades i Orsa med familjen Savander/Larsson och det var himla mysigt! Slappning från torsdag till söndag och det satt finfint! Under midsommarhelgen blev det också bestämt att vi skulle utöka vår lilla familj med en liten Tibetansk Spaniel vid namn Gideon! Lyckan är gjord! Denna lilla Tibbe charmade mig TOTALT i höstas och jag har nu fått honom hem till mig, efter lite om och men! Det funkar finfint mellan honom och Trixa! Dom är så söta ihop!

Igår var det bilbingo på Bysjöstrand med Mattias och Larissa. Ingen vinst till vå bil.... Äh, bättre lycka nästa gång!

Nä, nu ska jag gå ut och se vad lilla Gideon skäller elakt på i hundgården!

Vi hörs en annan dag!

Kramar!

Av Anna - 1 juli 2010 09:03

Nya tillskottet i familjen!

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards