Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under april 2010

Av Anna - 30 april 2010 18:18

... och jag ska äta "Ugnsbakad torskfilé med ruccola och pinjenötter". Det ska bli intressant och se vad det blir. Första gången jag lagar det och receptet är från "Klaras GI-mat" av Klara Desser. Spännande! Till fisken blir det råris och en grönsallad. Hoppas att det blir gott!

Önskar mig en Smaklig måltid!

Kram!

  

Av Anna - 30 april 2010 12:17

Vad jag längtar efter träningen! Vill på TH nu jag!

Måste dock vänta tills efter helgen, valborg idag och TH är stängt!  

Det var så synd att jag inte hann träna igår. Det blev bara 2 pass den här veckan.

Till veckan är det inskolning på Hemvården och Parkbacken, dagar dock och sen ska jag försöka träna lite efter jobbet. Ska ringa på måndag och boka in mig på lite pass. Jag behöver mer timmar på dygnet!

Börjar jobba kl 15 idag. Och just nu sitter jag och kollar efter lite

GI-matinspiration. Det var så längesen jag höll på med GI så man har liksom släppt allt om det. Kommer inte ihåg vad det var jag lagade för mat. man får börja fokusera på att slopa pasta, potatis och mackor, så kommer nog resten sen allt eftersom.

Jaja, nu ska jag kolla vidare på nätet och göra min lilla bloggrunda och kolla om det hänt nåt spännande på bloggarna jag följer!

Ha det!
Kram!


Av Anna - 29 april 2010 20:06

Det blev ingen träning idag!  

Det skulle komma nån från Liko och förbereda inför flytten av taklyften på jobbet. Hon hade sagt att hon skulle komma nån gång mellan 15 och 16, men hon kom inte förrän 17...   

Jag skulle sluta 17 men blev tvungen att stanna kvar och visa vart lyften skulle sättas upp då vi hade en vikarie som skulle jobba kvällen..

Vårtröttheten har slagit till rejält, tror jag.

Skulle vilja vara ledig, åka på en utlandssemester, få lite värme och lite sol. Längtar tills värmen kommer hit på allvar, och jag hoppas att det inte blir en likadan skitregnsemester i år, för då får jag spel! Det regnade 3 av 4 veckor på min semester i fjol!

Nä, man kanske skulle ta ett pass på Orbitreken?

Tror ni det blir av?

Kram! 

Av Anna - 29 april 2010 10:32

Det var några dagar sen jag bloggade nu...   Känns som tiden bara rinner iväg! Hinner inte med nånting, känns det som.

Igår hade jag och Hjärtat en mysdag i stan.   Tycker om våra stadsresor jag. Bara han och jag.

Har nu bestämt att jag verkligen FOKUSERA på att ta ett krafttag med vikten igen. MÅSTE det!  

Ska testa det här med GI igen och se hur det går. Det är så svårt att lägga om kosten, och äta annorlunda mot för vad man är van. Men det ska nog gå.

Ikväll är det Indoor igen!!! Yey! Idag ska jag jävlar i mig ta i!! Känner mig laddad till 1000 och skulle helst träna varje dag på TH. Men, det är ju det här med tiden...

Måste sluta!

Kramar!!

Av Anna - 18 april 2010 09:25

Som sagt, söndag idag och på eftermiddagen är det tävlingsmöte med motorklubben. Lördag den 8 maj ska vi ordna vår första tävling. En Drivers Open. Jag tycker det är lite nervöst jag. Det är första tävlingen för oss flesta i klubben. Några har varit med och jobbat på folkracetävlingar, men aldrig nån Drivers Open. Jaja, det går nog, på ett eller annat vis. Alla är vi barn i början. Man får helt enkelt ta till sig kritiken man får och förbättra sig till nästa gång, och kritik måste man ju ha för att utvecklas. Det ska bli intressant att se hur det går. Själv har jag tagit på mig att sitta i sekretariatet, och det är helt nytt för mig. Undrar vilka mer som kommer jobba där. Har frågat mamma, men hon vet inte om hon kan än. Hon har ju vana sen förr att sitta i sekritariatet på folkracetävlingar, så hon kan nog bidra med en hel del saker.

Jaja, spännande att se vad som sägs på mötet idag.


Av Anna - 17 april 2010 11:32

... då skulle jag:

  • betala lånen
  • ta med familjen på en resa
  • köpa ny husvagn
  • helrenovera huset
  • donera lite
  • bygga stort garage
  • köpa en hund
  • gå ner i arbetstid ett tag

Ja, det finns säkert en hel del andra saker jag skulle göra med mina pengar också, men detta var det jag kom på nu...

VAD SKULLE DU GÖRA?

Av Anna - 17 april 2010 08:14

Sommardäcken sitter på bilen sen i Måndags och NU kommer det snö!!!

  

Jag VILL inte ha mer SNÖ!

  

Nu vill jag att det ska bli torrt och fint på marken!!

  

Av Anna - 16 april 2010 20:30

Hade velat ha ledig helg den här helgen också. Men man kan inte få allt här i världen...

Idag var det jobb till 15, och sen på Fritidsboden för att köpa löparskor. efter det fick jag med mig Marie hem och vi var ut på en fem kilometer lång tur so varavades med jogg och rask gång! Inte dumt! Duktiga var vi!

Sen bar det av till Ånge igen för att skjutsa hem henne, sen in till LillEva och göra mig skuldfri inför Ladies Night i Oktober! Det blev också en hel del prat om Ånge Mk och Drivers open-tävlingen den 8 maj. Lite planering och så. Ska bli spännande det här!! Hoppas det kommer att gå bra! Går gör det i alla fall, på ett eller annat sätt!

Nu ska jag mysa lite i soffan innan det är dags för sänggång..: Jobbar från 7 imorgon!

KRAMEN!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards