Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna - 28 augusti 2010 21:12

???

Av Anna - 12 augusti 2010 21:49

Vad göra?

Vad händer??

Hade jag rätt???

Av Anna - 12 augusti 2010 12:57

... är det väl bara till att ta tjuren vid hornen och göra ett ryck! Med fönstren så klart! Känner mig inte motiverad, men det måste gå ändå. Är ju i läget med fönstren där jag inte kan se upp. Måste göra klart. Blottat trä och omålat kitt... inte bra, inte bra...

Väntar bara på att Hjärtat ska hälpa mig ner med dom, det blir som så mycket besvärligare om dom hänger på plats när jag fixa dom.

Hoppas att vädret håller i sig idag nu då så jag hinner klart. I alla fall med grundfärgen och kittet så kan jag, om jag inte hinner idag, måla med täckfärgen en annan dag. Det ordnar sig nog.

Träning ikväll, känns lockande! Längtar! Ska köra ur kroppen ordentligt ikväll, så man får ur sig lite frustrationer och sånt på samma gång. En urladdning helt enkelt.

Nä, dags att börja jobba!

Kramen!

Av Anna - 11 augusti 2010 23:14

Ja, barnpassningen gick bara bra ikväll! Hon är så lättsam och glad den lilla tösen! Surrig dock, men det ska man vara när man snart är 3 år! Gotjejen! Det blev lite målning, legobygge, tv-tittning, bokläsning och lite mys. Allt detta hann vi med på drygt 2 timmar tror jag det var! Inte illa pinkat! Eller hur? Ja, hur som helst så var det mysigt!

När jag kom hem var jag tvungen att ringa min kära och hjälpsamma morfar och fråga om han inte kunde hjälpa mig hänga upp fönstren för natten igen, och klart som korvspad så kom han och hjälpte mig! Han är en klippa! Anna L kom också stax innan morfar och efter fönstren var upphängda så blev det surr mad Anna över kaffekoppen. Alltid lika mysigt! Och vad det bara väller ur mig när jag pratar med henne! Hujeda mig vad jag kan surra ibland! ;) Jaja, hoppas bara att jag inte surrar för mycket så hon inte känner att hon inte får prata om det hon vill prata om... Hoppas att hon säger till i så fall, för det är inte meningen att bara jag ska surra... Hehe...

Nu väntar jag på att Patrik ska komma hem efter en tur till stan. Han blev tvungen att skjutsa min bror till akuten för han fick nåt skräp i ögat när han grejade med kedjorna som är runt timmerlassen... Inte kul! Hur som helst så gick det fort i stan, han hade fått kommit in på en gång till läkaren. Helt otroligt! Personalen var också helt förvånade hur lugnt det var ikväll... Lugnet före stormen, kanske? Vem vet?

Nu är det snart dags att avrunda den här dagen också. Bara Patrik kommit hem så blir det sängen.

Vi hörs kanske imorgon! ;)

Av Anna - 11 augusti 2010 16:16

Varför började jag att kitta fönster i eftermiddag???

Av Anna - 11 augusti 2010 13:00

Gräsklippningen! ÄNTLIGEN, har vi kunnat/hunnit klippt gräset! Ja, så nu ser det ut som vi torkar hö på vår gräsmatta. Snacka om att man varit stressad över att få klippa gräset... Ibland hinner man inte riktigt med sig, man vill ju göra det man längtat efter hela året också och då kan det bli såhär. Men nu är det gjort i alla fall! SKÖNT!

Fint väder blev det idag också! Det gillar vi! Undrar vad man ska göra nu? Fortsätta med tvätten kanske... Fast det beror ju på om det jag tvättade igår har torkat. Det är ju så fuktigt i luften så nästan ingenting torkar ju.

Sen blir det väl lite matlagning och framåt kvällen ska jag upp till Ånge och vara barnvakt! :D Det ska bli kul! Lillgumman då! Undrar vad vi ska hitta på med då?! Måla lite kanske? Vi får se. Det brukar ju ordna sig. :)

Idag blir det ingen träning, men imorgon hade jag tänkt att det skulle bli ett pass på TH igen. Känner mig så taggad nu så det är inte sant. Bäst att rida på den vågen medans den varar!

Nä, nu ner och kolla tvätten!

KRAMEN!

Av Anna - 10 augusti 2010 22:30

Träningen alltså! Var på första passet Indoor idag, sen början av juni... Det var riktigt skönt! Men jobbigt! Efter passet blev det lite styrka för armarna och nån magövning så nu känner man sig rätt nöjd med sig själv. Var iväg och handlade lte på Konsum innan jag åkte hem, hade verkligen ingenting hemma efter att vi varit borta i helgen. Kom ut från Konsum med 2 matkassar.... över 500 spänn betalade jag för dessa kassar!!! Det är helt otroligt! Det var ju inga konstigheter jag handlat heller! Lite grönsaker, yoghurt, frukt, ägg, mjölk och en karrébit som det var extrapris på, men nog fanken blev det pengar!! Måste nog åka till stan och storhandla lite känns det som. Man sparar nog in resan och lite till om man samåker med ett hushåll till... Tror ni inte?! Jaja, nog om det.

Träningen känns som att den är på G i alla fall! Nu ska jag göra ett ryck till och tappa några kilon! Pepp till mig! Men det känns som jag nu är motiverad och taggad så det ska nog inte vara några problem, tycker jag. Dessutom har jag stöd i min kära, kära vän Marie! Det är guld värt det!

Apropå Marie så ska jag vara barnvakt åt Tilde i morgon kväll! Det ska bli mysigt! Frissabesök stog på schemat för Marie. Spännande att se vad hon hittar på med håret den hör gången! Ja, det visar sig, och det brukar ju alltid bli så fint så!

Nä, nu är det dusch som gäller och en liten kvällsprommis med dogsen och sen läggdags!

Ha det bra, kära läsare!

Kram!

Av Anna - 9 augusti 2010 15:57

En helg med fart är precis vad det varit. En fartfylld folkracefestival i Höljes med Finnskoga MK som arrangör och kanonväder! Denna helgen är en av årats höjdpunkter för mig. Jag älskar detta! Det är folkrace, grillning, prat med likasinnade och umgänge med goda vänner! Like it! Jag hade med mig datorn och hade planer på att blogga på plats, med bilder och allt, men tiden fanns ju inte! Kameran den har legat så bra i väskan hela helgen och inte gjort sig påmind... Ja som sagt... fullt upp har det varit från tidig morgon till sen kväll. Dagen har gått åt till att se på tävling och kvällarna har varit för korta för att få tid att blogga på. Men härligt var det!

Hemfärden startade kl 20.00 från Höljes igår, ett snabbt stopp i Särna för en pizza vid 22.00 och sen vidare hemöver. Men när vi precis passerat Sveg var det stopp... Jag, som satt bredvid hade då en längre stund sett ett och annat fantasidjur sprungit över eller bredvid vägen.. Men efter Sveg var det även dags för Patrik att ge upp körningen. Vi stannade till på en P-ficka och övernattade i husvagnen. När vi väl lagt oss för att sova så kom det ett par lastbilar förbi och HELA husvagnen vaggade av vinddraget efter dom, så man blev riktigt vaggad till sömns i natt, trots att det inte behövdes... Somnade nog nästan innan huvudet nått kudden.

Nu är vi hemma i alla fall och det finns ingen plats som hemma. Borta bra, men hemma ÄR bäst! :)

Nu funderar jag på att börja tvätta lite efter helgen, eller om jag kanske struntar i det och gör ett stort ryck imorgon! Vi får se!

KRAMEN!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards