Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under september 2012

Av Anna - 22 september 2012 16:27

Men det blir nu äntligen gjord!
Har det mer eller mindre fullt upp nu, känns det som. Tänker skriva uppdateringar varje dag men tar mig för med låt annat istället. Så är det ibland. Just nu är det en ledig hemmahelg och det är alldeles underbart skönt. Håller på att städa och dona idag och det känns verkligen skönt. Få lite höstfint med nytt i fönstren också, och icke att förglömma så tvättar jag kläder i parti och minut. Så blir det.
Har denna vecka kommit mig ut och gått promenader också. Skönt. Börjat på ordentligt med lchf-dieten igen också och jag hoppas att jag klarar av att hålla i den nu också när det blir lite svårare innan man kommer över suget efter nåt hela tiden. Känns tungt innan man kliver över och kommer förbi tröskeln då suget efter sötsaker går över. Men envishet till det måste jag väl hitta, tycker ni inte?
Nä, dags att dona vidare och håll tummarna för mig!

Av Anna - 2 september 2012 09:42

Har nu en ledig helg i fjällen med Älsklingen och hundarna. Vi har det så bra, mår gott, myser och umgås! Så skönt.
Igår var vädret toppen! Nästan sommarvärme, kunde ana den svalare luften, men det var underbart. Inte ett moln på himlen. Vi packade en ryggsäck med fika efter frukost och tog en promenad på fjället, förbi där Patriks morfars aska är spridd. Satte oss och fika en bit därifrån och bara mådde gott. När vi sätt där och myste märkte vi att hundarna fått nys om nåt i nosarna. Kollade runt, och märkte att vi fått sällskap av 5 renar några hundra meter ifrån oss. Härligt!
Jag älskar fjällen!! När man går uppe på ett fjäll och mår gott kan man nästan känna gamla tider andas i luften. Pigor som vallade djur och så. Härligt!
Nu ska det bli frukost här i stugan. Sen vet jag inte vad det blir idag då vädret är blåsigt och regnigt.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards