Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under september 2010

Av Anna - 29 september 2010 21:59

Picture perfect memories,

scattered all around the floor,

Reaching for the phone cause,

I can´t fight it anymore.

And I wonder if I ever cross your mind

For me it happens all the time...

 

It´s a quarter after one,

I´m all alone and I need you now

I said I wouldn´t call,

but I lost all control,

and I need you now

And I don´t know how,

I can do without

I just need you now.

 

Another shot of whiskey,

Can´t stop looking at the door,

Wishing you´d come sweeping,

in the way you did before

And I wonder if I ever cross your mind,

For me it happens all the time.

 

It´s a quarter after one,

I´m a little drunk and,

 I need you now,

I said I wouldn´t call,

but I lost all control,

and I need you now.

 

And I don´t know how,

I can do without,

I just need you now.

 

I guess I´d rather hurt,

than feel nothing at all...

 

It´s a quarter after one,

I´m all alone and,

I need you now,

I said I wouldn´t call,

but I´m a little drunk and,

I need you now,

and I don´t know how,

I can do without,

I just need you now..

 

I just need you now....

 

Kan inte annat än älska denna låt!

Lady Antebellum "Need you now"

Av Anna - 29 september 2010 18:48

Tänk att man kan älta, vända och vrida på saker, händelser och känslor tills man nästan inte vet vad man heter till slut!!!!

Av Anna - 28 september 2010 20:27

Ja det har det verkligen varit!

Var på långpromenad med Gideon och lät han springa lös.. Glömde ju kameran så det blev inga kort, men uppskattat var det från hans sida att springa i alla fall. Solen har lyst från en klarblå himmel hela dagen och alla löv har sprakat med sin gula färg. Ljuvligt!

Ikväll var det dags för första spinningpasset på länge. Var inte taggad för fem öre när jag kom, men så fort jag kom upp på cykeln så vände det! :)) Sen blev det bara bättre och bättre, tog dock ut mig lite för tidigt så jag orkade inte riktigt hänga med på slutet.. Men, men, får tänka på att man inte tränat med nån ordning på länge heller.

Nu sitter man i soffan och mår gott framför Idol. Sen blir det en dusch och sängen för att ladda inför jobbdag hela långa dagen imorgon.

Nä, ha en underbar kväll, alla!!

KRAM!

Av Anna - 28 september 2010 10:47

Tänk att denna sol kan göra underverk med humöret! :) Verkligen skönt att känna sig lite lättare i sinnet. Tog en rätt lång morgonprommis med Gideon i morse. Inte planerat att det skulle bli så, men när jag väl var ute och kände den klara luften, solen och fraset i gräset så tänkte jag att jag skulle passa på, för mitt eget välmåendes skull. Lite som meditation blev det. Hade dock lite för lite kläder på mig så det blev aningen kallt, men man fick gå lite fortare så gick det bra.

Idag kommer nog Eva på eftermiddagen och vi ska nog ta oss en långprommis och mysa lite och umgås. Ska bli kul. Måste passa på att lapa lite finväder nu innan mörkret sätter in på allvar. Tvättning står på schemat idag också, men det sköter sig ju i princip själv så det blir inga problem. 

Älskar höstsolen! Känner mig stark idag!! YEY!!

KRAMAR!

Av Anna - 27 september 2010 22:36

Jobbhelgen är över. 3 nätter på raken blev det. Fint det. Skulle kunna jobba nätter jämt jag när man har sovande natt. Inga problem! Men, dagarna ska ju göras dom också. Ledig idag och imorgon. Sen 2 dagpass innan helgen. Ska bli skönt med ledig helg till helgen. Undrar vad man ska hitta på då.. Sova hos mamma och vara hund och kattvakt i alla fall. Men dagarna då? Vill göra nåt kul, men vad? Jaja, det brukar ordna sig.

Var på banken idag i alla fall... Jobbigt värre. Allt är klart, men måste gå till nån som skriver nåt bodelningspapper först innan vi kan få igenom allt med lånen och lagfarter och sånt. Det är jobbigt att släppa huset som jag älskar så.. :´(  Alla framtidsplaner och drömmar... Nära tårarna var jag när jag satt där. Huvva. Jobbigt. Hur som helst så är det skänt att vi inte är osams. Gud, så jobbigt det varit då.

Ja, det är väl bara att ta tag i bodelningsgrejsimojset imorgon då så det blir gjort. Sen boka tid på banken igen. Sorgligt...


Av Anna - 25 september 2010 23:18

I vackra Ljusdal! :) Tävling var det där. Final i x-cupen. Adrenalinstinna förare och adrenalinstinn publik! Härligt!

Vädret var dock skit, men en underhållande tävling väger upp det. Väl hemma framåt kvällskvisten så var jag så frusen så det bar raka vägen in i en HET långdusch! Underbart!

Nu känner man sig rätt ordentligt trött och sängen hägrar. Hoppas bara att sömnen infinner sig.

Imorgon åker Trixagumman till "pappa"... Tomt kommer det bli utan henne. Men, det är ju bara för en vecka. Hon är snart hos mamma igen. :) Lillhjärtat mitt. Tur jag har Gideon i alla fall. Annars hade det varit tomt i lägenheten.

Börjar finna mig till ro nu. Känns bra. Börjar släppa en hel del saker nu. Härligt! Min styrka och ro återkommer till mig. Känner mig starkare och starkare för var dag som går! Känner mig redan starkare än innan "kraschen". Inget ont som inte har nåt gott med sig! I love it!!

Av Anna - 24 september 2010 13:09

        

Av Anna - 24 september 2010 11:50

Tycker inte om det här regnvädret... Nu har jag sagt det igen... Men det ÄR ju så! Blir trött, nedstämd, grinig och allmänt less när vädret är såhär. Idag är ingen bra dag för övrigt. Har sovit skit de senaste 2 nätterna och saknaden idag är enorm. Plågar mig med tankar och funderingar... Jag VILL inte det, men kan liksom inte styra bort det. Vill släppa nu! Vill, vill, vill... Varför kan man då inte bara GÖRA det då?? Nä, bearbetning antar jag att det är. Det måste få ta sin tid.. Åter igen den där förbaskade tiden som ska gå. Ja, jag hoppas att det kommer bli en bättre dag imorgon. Utan alla dessa funderingar.

Nä, kanske man skulle bäddat ner sig i soffan och ta en tupplur och hoppas på att man känner sig lite piggare och på bättre humör sen.. Får se hur det blir.

KRAM

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards