Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under december 2009

Av Anna - 28 december 2009 21:49

Och mellandagsrea! Gjorde fynd! Tre toppar för 330:- Det var inte illa tyckte jag! Sen köper man ju oftast de flesta sakerna för ordinarie pris. Hur som helst så har jag gjort av med lite för mycket pengar idag, men samtidigt är det så sällan jag är och shoppar så det får bli så när det väl blir av!

Nä, nu ska jag gå och sova så jag tar mig upp imorgon kl 5 för att elda och skutsa Älsklingen på jobbet. Hans bil ville inte starta när han skulle hem....

Jaja, Natti natti!

KRAMEN!!

Av Anna - 27 december 2009 07:46

Rackarns, va mycket snö det har kommit under gårdagskvällen och natten!! 2,5-3 dm!! Härligt! Nu kan man nog snart åka skoter här hemma också, och inte bara åka till fjällen för att få tillräckligt med snö! Ja, det är jättemysigt! MEN, det är ju mindre mysigt när man ska åka på jobbet på mornarna och måste nästan skotta av bilen och skotta sig genom plogkanten, efter plogbilen vid infarten. Men det går ju! Det är ju mysigt med snö, så det väger ju upp! Eller hur! Det får hellre vara såhär mycket snö än att det bara ska vara lite och man inte kan använda den till varken skidåkning, eller skoteråkning! Hoppas det kommer mer snö, men det kan ju lugna sig lite så att snöröjarna hinner få bort den mellan snöfallen!

Vintern är här för att stanna!!
Kramen!

Av Anna - 26 december 2009 13:07

Funderar på om jag ska försöka åka till stan nåt och shoppa på mellandagsrean. Känner för att shoppa lite nu! Det är så sällan jag gör det. Vill ha lite nya kläder. Lite förändring! MEN, det är så jobbigt tycker jag när det är så mycket folk överallt. Kanske man ska vänta lite, nån dag bara och se om man ska åka då istället. Skulle vilja ha en jacka. Behöver en sån. Har bara en sunkig täckjacka. Köpte den dock ifjol, men jag tycker den har "gått ner" sig så. Funderar på att införskaffa en kavaj. I ull. Men jag vet inte. Beror alldeles på vad man hittar. Den skulle jag vilja ha lite tröjor, långärmade och kortärmade och nån kjol och nån byxa... Ja lite av allt, känns det som. Men det blir tyvärr fort pengar... Jaja, jag får se när jag lyckas åka och handla.

KRAMEN!!

Av Anna - 26 december 2009 09:36

Och igår var det Juldagen! Igår var jag också ledig och det bar av ut i skogen med familjen. Det är så mysigt! Åkte till ett vindskydd, inte så långt hemifrån och gjorde upp eld, kokade kaffe, och stekte kolbullar för glatta livet! Mysigt värre var det! Trixa och Rova sprang på isen och lekte hela tiden! Fattar inte att dom orkar busa med gasen i botten så länge. Men roligt hade dom och det är så kul att se Trixa få springa lös och sträcka ut rikgtigt! Dock kom vi ut aningen sent för det tog inte lång stund förrän det började bli mörkt och det var dags att packa ihop.

Väl hemma var det dags att göra eld i pannan för att kunna duscha bort röklukten från kroppen. Jag tog en härlig lång dusch, vilket sällan händer. Sen smorde jag in hela kroppen och tog på mig pyjamas och skönk ner i soffan under duntäcket för resten av kvällen! Helt underbar dag var det!

Tack familjen för en fin dag!

KRAMEN!

Av Anna - 24 december 2009 16:05

Ja ni, idag är det julafton. Det har/ska både jag och Älsklingen tillbringa med jobb. Jag hade ledig förmiddag och han har ledig eftermiddag/kväll. Gått om varandra. Längtar till nästa år när jag ska vara ledig på Julafton! Det ska bli mysigt! Längtar!

Men vi åt mysfrukost tillsammans i morse i alla fall! Julmat och Julmust! Det var verkligen inte dumt. Mår så gott när jag får äta frukost på lediga dagar med Älsklingen! Sen efter frukosten åkte han på jobbet och gjorde det sista han var tvungen att göra innan han lämnade över ansvaret. Medan han var borta så kom svärmor och svärfar med julklappar. Så när Patrik kom tillbaks så öppnade vi dom och myste en liten stund, innan jag var tvungen att göra mig klar att åka på jobbet. Efter jobbet ikväll bär det av till mormor och morfar för att äta lite gott och sen mysa med familjen en liten stund! Längtar!

Nä, nu ska jag jobba vidare!

God Jul till er alla!!!


KRAMEN!!!!

:-(

Av Anna - 21 december 2009 15:52

Igår, med lite ledset hjärta lämnade jag igen lilla Gideon. Har beslutat att inte ta honom. Det är inte på grund av honom, eller att han och Trixa inte kom överens för det var det inga problem med. MEN, om jag skulle ha honom så skulle det betyda att jag blev beroende av hundvakt i vinter och eventuellt fortsatta vintrar pga att han troligen inte klarar av att vara i hundgården med Trixa medans vi jobbar på dagarna. Det är nog bättre om vi skaffar en annan hund, lite större än Gideon, som har annan päls och andra förutsättningar för att vistas ute i hundgård. Älsklingen vill ha en Norrbottenspets han. Jag tror att han funderar på att skaffa en sån, och det skulle ju inte vara så tokigt. Den klarar sig ju ute. Vi får se hur det blir, men hur det än var så var det med sorg jag lämnade igen den lille. Han hade ju tagit mitt hjärta med storm!


Kramen!

Av Anna - 17 december 2009 20:21

Jag säger bara: Fy Bubblan va kallt det är!!! ute visar termometern på - 22,8 grader... Brrr... Inne är det 15 grader, inte den mest ideala innetempen en sån här dag, men hoppas systemet hinner med att värma huset tills imorgon istället! Det blir en kall dag inomhus hos oss när det blir stora temperaturskillnader. Det är lite jobbigt för som det är just nu så vill jag bara ligga under mitt duntäcke och mysa... Men det är ju saker som måste göras här hemma så man får hålla värmen med att stöka runt.

Just nu sitter jag och väntar på främmande som inte verkar komma... Jo, dom kommer nu ser jag!!

Kaffetajm!

Kramen!

Av Anna - 15 december 2009 22:02

Det är ett tag sen jag var in här och skrev nu. Tiden går ju så fort så jag vet inte vad!

Just nu är vi i Gräftåvallen och myser. Det är verkligen inte dumt. Ska åka hem imorgon och vi kom hit i söndags. Härligt att kunna ha ett sånt här ställe att åka till ibland!

I övrigt så har det inte hänt så mkt. Tvättmaskinen har dock pajat så det var bara att beställa en ny såhär strax före jul... Mindre kul. Ville egentligen köpa nåt annat till Hjärtat i julklapp, men vi fick kosta på oss en maskin.. Det kommer fler jular...

Sen så har jag en liten hund hemma på prov. En liten Tibetansk Spaniel. Sååå söt är han! Gideon är hans namn. Ska lägga upp bilder på honom så småningom. Det lutar nog åt att han ska få stanna, men det är inte hundra klart än. Ska testa lite längre... Så jag får se hur lilla Trixa tar det!

Nä, nu ska jag ut en sväng med de små liven!

Kramen!!!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards