Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under juli 2012

Av Anna - 31 juli 2012 12:18

Helgen som jag väntat ett helt år på har nu passerat. Det har varit jättemysigt och jättekul! Snabba bilar, underhållande heat och en hel del dramatik. Nu är det ett helt år kvar till nästa och det känns som en evighet... :-/ Bodde i husvagnen bredvid Roberth och Therese hela helgen. Grillade gott och drack gott, umgicks med folk. Underbart!
Jag fick till och med en bil på bud!!!! En Opel Vectra! Det ska bli så spännande att köra den! Måste ju ta upp denna hobby på allvar igen nu då! Det känns skrämmande, pirrigt, och alldeles underbart kul!!
Nu sitter man i bilen på väg ner mot Stockholm. Ska åka till Mariehamn på en dygnskryssning, innan det sedan bär av mot årets andra efterlängtade helg. Finnskogafestivalen i Höljes!! Livet är fint nu!!
Lägger in en bild på fyndet!

Av Anna - 24 juli 2012 23:28

... är det bara så att man känner sig mer harmonisk än andra. Ikväll var en sådan kväll.
Tog en cykeltur med Min fina Marie från Ånge till Hällan. Vädret var varmt och soligt, alldeles perfekt. Cyklade iväg från Ånge peppad till tusen och cyklingen gick kanon. Ändå tills man kom fram till sträckans "mördarbacke". Kände då att mina ben började bli lite trötta då den dittills största delen av vägen hade bestått av minimalt, men dock befintligt motlut. När jag då såg backen tappade jag all pepp på mindre än en sekund. Tur var så hade jag Marie med mig som lyckades få upp min pepp så pass att jag lyckades ta mig cyklandes uppför hela! Wihoo! Sen var det bara att trampa på sista biten. Väl framme fick vi vår belöning! Denna vackra rastplats med hällor, Ljungan rinnande förbi och vackert väder! Hällan visade sig från sin bästa sida! Satt en stund vid vattenkanten och drack kaffe och surrade innan det sedan bar av hemåt. Nöjd i själen. Hemvägen gick lättare, och väl hemma kunde man känna sig nöjd med sig själv och de trötta benen!
En sådan tur blir det igen, bara vädret håller i sig!

Av Anna - 24 juli 2012 10:31

En fixar och donardag. Tvätta som sagt, och dona lite i husvagnen. Ska bli så skönt att komma iväg med husvagnen i helgen. Så mysigt så! Umgås med folk, grilla lite, surra lite, kolla på bilar.. Längtar som en tok!
På eftermiddagen/kvällen idag blir det en kombinerad utflykt och cykeltur. Vi tar med oss lite kaffe och cyklar till Hällan och dricker en kopp! Det ska bli mysigt, Marie och jag.
Nä, tvätta och dona var det..

Av Anna - 24 juli 2012 00:22

Det blev en cykeltur ikväll också. Tur var det, att Therese ville göra mig sällskap. Annars vet i tusan om jag kommit i väg... Ibland är det så, även om man tycker saker är kul. Vet inte om det berodde på att man vilat i dagarna 3 nu och "lagt av" sig lite, men nu känns det bra. Som att man är på hugget igen. :-) Väl tillbaka satt vi en stund och jämförde lite appar vi använde oss av för att mäta cykelturen, och dom visade rätt olika kan jag lova, så det blev till att ta fram en karta på datorn och rita sträckan så vi fick veta vilken vi kunde lita bäst på. Av de vi använde ikväll visade funbeats app bäst. Ska kolla Runkeepers app nån dag också.
När jag sen skulle åka hem så ringer min kusin som bor i samma hus som dom och ville surra en stund, så det gjorde vi. Ute på brokvisten.. om livet på en pinne. ;-) Mysigt är det med semester. Man behöver inte känna sig stressad hem på kvällarna sådana här dagar för att man ska upp och jobba. Semester är skönt!
Nu blir det till å sova en stund och imorgon står tvärtemot på schemat så man har allt man behöver rent till helgen och veckan som kommer!
Sov så gott!

Av Anna - 23 juli 2012 19:21

Måndag på min andra semestervecka. Känns som årets semester kommer gå sjukt fort. Till helgen blir det HEDE, och till veckan drar vi på semester. Åter hemma igen på söndag natt, eller måndag. Tiden kommer rulla på som attans!
Dagen idag har jag tillbringat med mamma, plastsyrran och plastpappan. I stugan i Sidsjö, Bräcke. Var ut med båten och fiskade och fick nog 6-7 finfina matabborrar och lika många som var lite mindre som går till röken. Härligt att meta! Synd bara att man gör det för sällan.
Nu står maten i ugnen och efter en sen middag blir det en cykeltur efter 3 dagars uppehåll! Det ska bli skönt, fast jag känner att jag helst skulle vilja gå ner och dö av lite i soffan...
Nu är det dessutom Patriks sista arbetsvecka innan han ska få semester. Det ska bli så skönt att få umgås med honom. Längtar!
Ha en skön måndagskväll!
Kram

Av Anna - 21 juli 2012 11:08

Igår var jag med till Järvzoo, med Roberth, Therese, Nathalie, Mio och Milla. Tidig morgon åkte vi härifrån för att vara framme lagomt till öppning. Gick runt och tittade på djuren och barnen var duktiga att gå. Dom gick och gick, utan att klaga. Duktiga barn! Det blev en riktigt mysig dag. Avslutade med mat på Söderins, och kaffe hemma hos oss.
Idag blir det lite hemmapyssel på dagen för att sedan åka ner och grilla i Ljunga med födelsedagsbarnet Roberth. Det ska bli mysigt det. Nåt glas vin tänkte jag också ta. :-)
Nä, kanske dags att ta tag i eldningen så man får sig nå varmt vatten så man kan duscha sen.
Ha en bra lördag!

Av Anna - 20 juli 2012 00:07

Idag blev det en Birsta-tripp med mamma. Behövde lite saker både hon och jag så det blev en spontan tripp. Köpte lite sprayfärg, påslakan, klädroller, snickeridetaljer till Patrik och en massa smågrejer man behöver.
Kom hem och tänkte vila från att cykla idag, men inte gick det heller! Min fina Marie kom och hälsade på med sin cykel och inte kunde jag låta bli då att följa henne när hon skulle cykla hem. Följde henne en bit innan jag vek av hemåt.

Det jag då är mest nöjd över att jag köpte idag är nog ändå en cykelhjälm och cykelhandskar. Känns tryggare med hjälm när man cyklar efter stora vägar, och handskarna var kanon då jag får så ont i händerna av handtagen på min cykel.

Av Anna - 17 juli 2012 00:26

Denna självstavning.... Blir så trött på den... Ni får försöka förstå ändå!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards