Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under juli 2011

Av Anna - 26 juli 2011 10:49

Semesterdagarna går fort nu. Förra veckan segade sig fram kändes det som och jag undrade hur jag skulle klara av att ha semester alla 4 veckorna, men nu börjar dagarna gå fort! Det är väl antagligen för att det börjar närma sig lite små resor, kanske. Vi börjar med att åka till Hede i helgen på 2-dagars folkracetävling för att umgås och må gott. Hjärtat har nog bestämt att han inte ska köra när allt kommer omkring. Lite tråkigt tycker jag, men jag förstår honom samtidigt. Han har lite för mycket att göra just nu bara. Det är ju minst lika kul att bara vara med på en tävling för att umgås och titta och koppla av också. Sen på söndag bär det av hemöver och för mig blir det till att packa om, för på tisdag morgon åker vi till STOCKHOLM, jag och Marie! Det ska bli så himla kul! Gå på Grönan, lite museer och titta på folk! Norrlänningarna kommer till storstan!     Ja, så nu hoppas jag på bra väder från och med fredag åtmisntone och ända fram till nästa fredag! Hoppas, hoppas, hoppas!

Ha en fortsatt trevlig dag!

KRAMEN!

Av Anna - 24 juli 2011 22:08

Kvällen har gått till hundarna. Glömde förstås kameran, men jag och liten Gideon har varit med mamma ute på skogsprommis. Mycket nyttigt för den lille må jag säga. Han mådde lika bra som fisken gör i vattnet. Synd bara att det var så förbaskat med mygg!! Det var outhärdligt, så det blev ingen lång vistelse i skogen, dock. Men en liten stund iaf.

 När vi åter kom hem till mamma tog vi och gjorde lite övningar med Trixa först. Hon fick springa genom en tunnel som mamma har, hoppa över hinder och lite såna där "agilityövningar" a la hemgjort. Men, Trixa tyckte det var himla kul att få korv som belöning iaf. Hon var så duktig så, min lilla tjej! Hon var mycket mer sammarbetsvillig nu än för ett, ett och ett halvt år sen. Så kul att se!

 Efter vi "tränat" lite med Trixa så var det Gideons tur. Det blev inte så mycket tränat för hans del, för han var så trött efter tuern i skogen. Men med honom gick det sådär... Det kommer väl så småningom om man försöker traggla och träna med honom.

Ska verkligen försöka att aktivera dom lite mer så dom får använda skallen lite. Det är nyttigt för dom det. Småhjärtana mina!

Nu blir det en stund i soffan innan det blir dags att sova. Ska väl börja packa lite smått i veckan inför resan till Hede i helgen. Det ska bli så kul! En av årets höjdpunkter! Snackar Folkrace såklart! :)

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!

KRAM

Av Anna - 24 juli 2011 18:02

Dagarna går och semester har jag. Vet inte vad jag gör på dagarna, men tiden gå iaf. Igår var det oväder nåt hemskt här. Det regnade och åskade och var kvavt nåt fruktansvärt. På kvällssidan blev det lite grillning på skolan här på byn. Det var väl mysigt, men lite väl hög medelålder på de som närvarade för min del. Men mätt blev man. Efter det åkte jag och Hjärtat ut och åkte lite bil i skogen en sväng. Det är så mysigt, tycker jag. Hade hoppats på att få se nån björn, eller åtminstone nån älg, men inte då. En massa sork och grodor såg vi.

Idag blev det en spontanresa till Sundsvall. Hjärtat ville kolla in det nyöppnade Biltemahuset. Så typiskt han, men så charmigt!   Ja, som det alltid blir så blev det även denna gån lite mer handlat än det var tänkt från början. Men, men, nu är det gjort.

Nu tror jag att jag ska ta och krypa ner i soffan och se om det är nåt av värde att se på tvn.

Imorgon börjar andra veckan av min semester. Som sagt, tiden går!

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!

KRAMISAR!

Av Anna - 20 juli 2011 13:06

Semester, semester, semester... Den blev liksom inte som jag tänkt mig i år. Inte en dag tillsammans med Patrik. Känner nu att det är lite tråkigt att han jobbar. Skulle vilja hitta på nåt med honom, men det går ju inte på veckorna. Måste hitta på nåt samtidigt som jag är lite för slö. Vet inte vad. Igår var jag i alla fall till Mamma och Bengan i deras stuga. Jag och mamsen tog båten en sväng för att meta lite och det nappade bra, kan jag lova. Man hanninte mer än ner med kroken under vattnet så var det napp!    DÅ är det kul! Ja, jag fick med mig abborre hem till en middag för 3 personer! Inte dumt! Undrar vilken dag jag ska göra iordning dessa då? Det blir nån dag här framöver!    Det ska bli så gott!

Idag tampas jag med tvätten som bara ökar ju mer jag städar och plockar... Fattar inte när det ska ta slut, men så är det när man hamstrar denna tvätt istället föra att köra en maskin lite då och då. Måste säga att det är lite skönt att gå här hemma och dona på i lugn och ro, samtidigt som det blir lite småtråkigt mellan varven. Man har som ingen brådis nu när man är ledig.

I alla fall så längtar jag alldeles väldigt jättemycket tills jag och Marie ska till Sthlm! Det ska bli så kul!   

Nä, ha en fortsatt bra dag!

KRAM!

Av Anna - 18 juli 2011 14:29

Jag hoppas verkligen att vädret ändrar sig. Första riktiga semesterdagen och det ösregnar... Vill verkligen inte att det ska vara regn på min semester, men med min tur så lär det väl bli det....

Dagen idag blir/blev en riktig kojardag. Har myst på och bara varit. Tvättat nån maskin tvätt iaf och bokat boende till min och Maries lilla semesterresa till Stockholm. Jag fixade boendet och hon fixade tåget. Bra pris blev det på allt dessutom! Inte illa. Jag längtar nu!

Ja, kanske det är dags att återgå till steken som står på spisen, så den inte steker torrt! Mums, längtar efter maten!
KRAM


Av Anna - 17 juli 2011 11:09

Är åter hemma efter en tripp på folkrace till Föllinge. Hjärtat tävlade men det gick inget vidare. Han fick inget flyt på banan, kom liksom inte överrens med den. Tävlingen för Patriks del, avslutades med en kraftig ihopkörning med en annan bil.   Tävlingen blev inte riktigt som vi tänkt oss, men så är det ju med folkrace. Ena  gången vinner man för att nästa gång kanske inte ens ta sig upp på startplattan.. Så är det bara, även om det är fruktansvärt frustrerande. Adrenalinet kan pumpa ordentligt och ord delas ut i stridens hetta, som man i sen tycker var onödigt när man lugnat ner sig.

Idag ska det bli en slöardag. Ska nog åka på bilbingo mot kvällen, om det klaffar. Det blir mysigt!

Nä, nu ska jag peta i mig lite mat och hitta på nåt sen!   

Ha en underbar dag i solen!

KRAMAR



Av Anna - 12 juli 2011 21:11

                                            En helt underbar fjällpromenad utan mygg och med lagomt väder!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards