Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under oktober 2013

Av Anna - 25 oktober 2013 06:41

Idag var det inte bara jag och Patrik som gjorde tidig morgon, även lillan slog upp ögonen redan kl 5.00 Det har inte hänt sen hon var 3 månader!! Undrar just jag hur dagen  kommer bli för henne idag. Fotografering på dagis idag.. Hmmm... Ja, vi får se hur det blir och går. Gar det så går det. ;) 

Idag är det dags att lämna liten ensam på dagis efter fotograferingen. Lämnade en stund igår också och det hade gått bra. Känns lite oroligt för en annan, men man oroar sig nog bara i onödan.

Måste köpa lite dagiskläder till tösen har jag märkt. Hon har lite för lite kläder för att gå på dagis nu. Kolla på Tradera ikväll, tror jag. 

Nä, nu är det dags för mig att kicka igång!

Ha en fin fredag!

Kram

Av Anna - 24 oktober 2013 06:37

Ja, åter igen en tidig morgon då jag bad P väcka mig när han klev upp... 05,22 hade jag gått ur sängen och var på väg in i duschen. Lika bra det så man inte försover sig. 

Idag är det tösens tredje inskolningsdag, och gårdagen gick så fint så. Hon lekte med de andra barnen och observerade. Men vid mellis tog det slut på ork i lillan tvärtvärt. Huga så trött hon var. Känns skönt att man inte ska jobba så långa dagar ett tag framöver så hon kommer slippa bli sådär trött. Hon är ju så liten än.

Nu börjar det snart bli dags att väcka henne. Hon har sovit som en stock inatt, och jag med för den delen. 

Snart är det helg!!

Ha en fin dag, alla!

Kram

Av Anna - 23 oktober 2013 06:25

Long time no see....

Ja, det blir så ibland då man har full upp. Det är länge sedan jag hade så fullt upp som jag nu haft i oktober månad. Men nu är den snart slut och det kan antagligen återgå till ett mer normalt tempo. Hur som helst så har det gått bra, trots mycket att göra.


Idag var det till att kliva upp med tuppen (Patrik).. Har inskolning på dagis för lilltjejen. Hu, så tiden gått fort. Har på sista tiden haft VÄLDIGT svårt att vakna av väckarklockan. I fredags när vi skulle på första inskolningsdagen på dagis så lyckades vi försova oss och trots det så skulle vi inte vara där förrän nio(?!).

Jösses, va pinsamt det var! Ja, så idag hade jag bett Patrik väcka mig och se till att jag klev upp innan han for på jobbet vid halv 6. Vi ska inte vara på dagis förrän kl 8, men jag litar inte alls på mig själv när det gäller att kliva upp. Trots tidig morgon så är det rätt skönt att ha en liten stund för sig själv, dricka en kopp kaffe i lugn och ro. Lillan sover än.


Annars då? Ja, jag börjar jobba 50% till veckan och då får vi in våra nya rutiner här i huset, med dagislämning och hämtning före och efter jobb.

Snart är det jul igen, och det är nog dags att börja fundera på julklappar. Det blir inte många köpta i detta huset, till barnen i familjen, bara. Kanske nåt litet till farmor/farfar, morfar/Mona och mormor/B-Å... Vi får se. ;)

Nä, nu ska jag göra mig klar, och sen väcka liten..

Ha en fin dag!

KRAM

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards