Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under augusti 2013

Av Anna - 30 augusti 2013 21:49

Ja, jobbet har börjat för min del. Det går fint att jobba, även om det känns konstigt att vara ifrån Liten. Men det går bra. Hon har det så mysigt med P så. Han klarar det galant, vilket jag inte heller tvivlat på.

Annars börjar det dra ihop sig till dagis för Lillan, men först 1-årsdagen. Hua, vad tiden går fort!!

Det kommer bli ett ovant pyssel för att få ihop shceman nu, passa ihop med mitt och Patriks jobb. Jag går treskift och han tvåskift, så rätt som det är kommer det nog bli lite tjorvigt. Men det ska nog lösa sig. Själv så har jag tack och lov fått beviljat att gå ner i tid och bara jobba 50% ett tag framöver! Det känns verkligen skönt då det finns saker som kommer kräva tid, utanför jobbet. Vi får se hur länge det blir 50% och hur det går med ekonomin. Men det brukar ju lösa sig jämt.

I helgen blir det lugnt. Hemmavid bara. Biltävling i Ånge på söndag. Ska bli spännande. :D

Nä, nu ska jag nog ta och lägga mig i sängen och läsa lite, eller nåt. Känner mig trött, tröttare, tröttast.

Ha en fortsatt fin fredagkväll. 

Kram


Av Anna - 18 augusti 2013 10:16

Ja, arbetsdagen gick bra. Över förväntan, faktiskt. Gick lite som en svans efter min kollega för att kolla hur allt låg till nu, men det var inga större ändringar så morgondagens jobb ska nog gå fint. Det var skönt på ett vis att börja jobba, men vemodogt på ett vis. Vill ju vara hemma med Liten ett tag till. Men hon har det så bra med P hemma nu.
Just nu är vi i fjällen, åkte raka spåret efter jobbet. Skönt det. Patrik o Liten kommer stanna kvar nån dag till, medans jag åker hem ikväll för jobbet. Har 6-dagarsvecka på jobbet nu till veckan, så denna vecka kommer rusa förbi bara.
Kvällarna i början av veckan ska tillbringas med städning och pyssel. Har en byrå som jag håller på att måla och tänker tapetsera lådornas framsidor. Hoppas det blir bra. :) Perfekt sysselsättning i min ensamhet.
Nä, nu ska jag umgås med mina hjärtan.
Ha en fin söndag!
Kram.

Av Anna - 15 augusti 2013 08:31

Hej!

Det var ett tag sen! Jaja, så blir det. Vardagen har gått sin gilla gång i sommar. Några mysiga utflykter med Husvagnen med folkrace och fiske har det blivit. Såååå mysigt! Liten tjej i huset verkar gilla att bo i husvagn. Hon sover, även om man skulle försöka riva husvagnen bredvid. Bra det, att hon trivs och känner sig trygg i den. 

Nu har tiden gått så pass långt och fort att jag börjar jobba imorgon... Känns bra på ett vis, och mindre bra på ett annat. Hade så gärna varit hemma med Liten ett tag till, samtidigt som det ska bli skönt att få komma och jobba och träffa folk igen. P kommer vara hemma med Liten i 3 veckor nu, innan vi skiftar och jag är hemma i 2v. Sen jobbar jag i 3v, P hemma, och sen blir jag hemma i 2v. Men efter detta hattande, den 28/10, kommer Liten att börja på dagis på riktigt. Känns sådär, men känns bättre att nästan ha det bokat och klart att jag ska gå ner och jobba 50% i alla fall. Åtminstone ett tag. Tycker att tösen är i minsta laget att vara på dagis heltid vid 13 månaders ålder. Det kommer lösa sig. 


Idag är äntligen solen framme!! Det kommer bli sovning i vagnen för Liten och utevistelse för mig. Ska bli så skönt efter många dagars pissregn och några dagars förkylning.


Ha en fin dag!!!!

KRAM

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards