Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under augusti 2012

Av Anna - 28 augusti 2012 09:18

Vaknade till av väckarklockan som Patrik hade ställt imorse och inte slagit av innan han for. Klev upp och gick till fönstret och slog av den. Frost på marken!! Fasen va mysigt det var! Gillar hösten och dess klara luft och frasiga mark. Nog för att det kanske är i liiiite för tidigaste laget. Men gillar det där att kunna krypa upp i soffan i värmen med tända ljus. Det ska bli skönt med höst när vi ändå inte fått nån vidare sommar. Snart börjar älgjakten också för Patrik. Ska verkligen försöka vara med där uppe i skogarna så mycket jag kan, för det är ju så mysigt!!

 Ikväll är det kvällsjobb som gäller, och i morgon kväll börjar jag och Gideon på kurs! Det ska bli spännande! Spännande att se om han kan koncentrera sig på det vi ska göra när det finns så många andra hundar runt omkring. Detta kommer att bli nyttigt för både honom och mig!

Förresten, jag har lyckats gå ner 3 kg!! Känns underbart! Hoppas det fortsätter på detta vis ett tag till nu! :)


Nä, dags att ta tag i dagens göromål!

Ha en finfin dag!

Kram!

Av Anna - 27 augusti 2012 18:59

Har äntligen kört min tävling!

Den första sedan 2005 förutom ett heat 2009 som inte räknas. Helt fantastiskt roligt var det! Placeringarna i kvalen blev 2:a, 1:a, 1:a, 1:a. Detta var över min föreställning! Trodde inte att det skulle gå såhär bra! Hur kul som helst var det! Tog mig in som andra förare rakt in i a-finalen! A-finalen slutade med en andraplats för min del, efter FinMaria Nordstrand som tillhör Ånge MK även hon! Kul som fasen med 2 Ångeförare på pallen! Maria körde kanonfint, och jag var strax bakom för att passa på henne ifall hon skulle göra nåt misstag så jag kunde smita förbi, men icke! Hon körde så bra och jag var helnöjd med min andraplacering!

 Patrik skötte sig också kanonfint! Hans placeringar var 1:a, 1:a, 1:a, och 5:a (tror jag). Han hamnade i c-finalen, då bilen börjat krångla med att "dö av" i sista kvalet. C-finalen vann han och gick upp i B-final. Blev då där inblandad i en kraftig närkamp, så han fick punktering på ett framhjul, och slutade 5:a. Inte illa det heller totalt sett över hela helgen.

  Har blodad tand igen för att tävla, och från och med nu blir det ALDRIG nån gammal SAAB igen! Opel Vectra, eller liknande ska det vara! Jag trivdes som fisken i vattnet i min och Patrik lika i sin!

  Hade planerat att köra i Krokom den 15/9, men så blir nog icke fallet då det blev soprent på bilfronten för oss båda efter denna tävling....   Mycket synd då jag tyckte så himla mycket om Opeln... Men, men, det är spelets regler och det finns ju fler bilar!

Ja, det var helgen i stora drag. Hade med oss min snälla bror Robert och vännen Roberth också som skötte om bilarna och servade åt oss och såg till att vi bara behövde bry oss om att köra. Det är så fantastiskt skönt att inte behöva fundera på sånt.

NI ÄR GULD VÄRDA! VI ÄR SÅ TACKSAMMA! TACK!!

Den positiva energin och känslan efter helgen sitter i än, så jobbet idag har gått som en dans!

Nu blir det åter till att ta tag i uppackningen efter helgen!

Ha en fin kväll!

Kramar!!

Av Anna - 21 augusti 2012 11:04

Har jobbat hela helgen, så igår var jag ledig och hade "minihelg". Skönt. Var himla effektiv igår. Sov länge, fick främmande av Robban och GoTessan en sväng. Följde med dom ner till Viskan och tog en cache. Sen hem med raketfart för städnerven hade slagit till ordentligt i mig. Lagade middag och åt, sen blev det en ordentlig städning av nästan hela huset. Så skönt att sedan sätta sig och glo på tv i ett nystädat vardagsrum! Kollade in Dallas igår! Fasen va kul! Intrigerna startade direkt!
Idag är det kvällsjobb som gäller. Tänkte dona i husvagnen idag, men det ösregnar ju, så jag vet inte jag. Sparar nog lite med det.
Sitter nu vid köksbordet och spelar lite Wordfeud, löser birdies och lyssnar på Rix. Inte så dumt när det ösregnar ute!
Kram

Av Anna - 18 augusti 2012 13:17

Har fått påpekat för mig av GoTessan, att jag inte sköter kontinuiteten här på bloggen... Och det har hon rätt i. Har ju börjat jobba igen så tiden rinner iväg fort fort... Detta vecka rivstartar vi med 54.5 timmar! :-)
Ja vad har hänt sen sist?
Jo, farmors goda blåbärsdricka är klar och den smakar underbart! Som en resa i tiden!
I onsdags blev det målning av Opeln. Kanonväder och roligt sällskap. Bilder kommer här nedanför. Efter målningen så blev det en tur på sjön för att meta lite, men det var i det närmaste dött i Täljeviken den kvällen.
Nä, nu är det snart dags att bege sig tillbaka till jobbet och fortsätta denna jobbhelg.
Ha en trevlig helg!

Av Anna - 14 augusti 2012 11:03

Äntligen har jobbet börjat efter semestern igen! Det ska bli skönt med rutiner igen, även fast jag hade kunnat vara ledig i 2 veckor till, då Hjärtat har 2 veckor kvar av sin semester. Så är det väl alltid, för nästan alla, eller?! Bara LIITE mer ledighet.

Det gick hur bra som helst att börja jobba förutom att man hade svårt att somna på söndag kväll. Jobbade 8-13 igår, en liten mjukstart, trodde jag. Men en timma efter jag slutat jobba så ringde bemanningen och hade total kris på ett ställe jag jobbat som assistent föut. Och snäll som man är så hoppar man ju in. :) Kändes kul att få komma tillbaka och gästspela och kvällen gick förbi i rasande fart! Känner att jag hemskt gärna kan hoppa in där och jobba i fortsättningen också då det kändes som rena semestern! :D Ja, kul var det att vara tillbaka.

Hjärtat han drog till fjälls igår han. Han ska fjällvandra och ta några cacher och bara må gott. Lite avis är jag dock. Men har ett knä som inte är att lita på så jag törs inte ge mig ut på nån tur. Pratade med honom i dag och igår och det hörs att han mår så gott!

Nä, dags att börja skaffa sig ett utseende nu och dra på jobbet!

Ha en finfin dag! :)

KRAM


Av Anna - 13 augusti 2012 00:47

Resultatet av dagens arbete! Värt all möda! Har nu blåbärssylt, lingonsylt och svartvinbärssaft. Underbart! Blåbärssylt ska bli gott för det har jag inte ätit på år och dar. Har en sats blåbärsdricka också som står och drar sig hos mamma och den kommer bli klar på onsdag. Den den drickan gör vi efter farmors recept och sist jag drack den var...... ja, så längesedan så jag minns det inte. Det var nog farmor som gjort den då och jag kan säga att då är det långt tillbaka i tiden. Nånstans mellan 10-15 år sen, minst. Jag längtar verkligen med spänning på att få smaka den och minnas farmors gofika med hembakat fikabröd till. Sagolikt!

Av Anna - 12 augusti 2012 15:44

Har varit it i skogen i flera kvällar i rad nu. Plockat blåbär. Så härligt! Idag är det dags att koka sylt och göra blåbärsdricka. Även ta reda på fjolårets bär som legat i frysen. Lite lingon och svarta vinbär. Det är härligt! En härlig doft sprider sig i huset, och man känner sig nyttig och duktig!
Lite bilder från skogsvistelsen:

Av Anna - 10 augusti 2012 10:24

till tandis idag, men inte var det med nån vidare pepp, heller. Jag vet inte varför jag så starkt ogillar att gå till tandläkaren. Det är ju inte så att det varit nått "trauma" förknippat med dom... MEN, jag tror att det har med min första tandvärk att göra då jag fick göra en rotfyllning. Inte vidare. Det värsta den gången var att även om dom "dödat" roten, så satt tandvärken kvar ändå, i veckor. Gjorde återbesök på återbesök för värken, men dom kunde inte se att det var nåt konstigt. Dom sa då att jag borde inte haft värk, men värk hade jag. HU, det var inge kul, så det är nog därav jag fått denna starka ovilja att gå dit. Men hur som helst så gick det finfint idag. Det var "bara" en "vanlig" lagning som gjordes. Och bedövade gjorde dom. Skulle tro att dom bedövade rakt in i den där nerven som dom vill komma så nära som möjligt bara. Har inte varit med om att bedövningen tagit såhär bra förut. Sned i munnen, dregglar och har lite svårt att prata då tungan inte hänger med alls. Hehe... Dessutom kunde den sitta i lite längre än vanligt när det blev såhär... och jag som är hungrig. Ja, det är inte annat än att vänta ut, och det ska väl gå bra.

Framåt eftermiddagen när Patrik kommer hem ska vi nog åka till skogen en sväng. Plocka lite bär och mysa. Men det beror på hur vädret bestämmer sig för att göra, släppa regn, eller ta fram solen. Just nu skiner solen, men nyss var det låga moln.

Ha en bra dag!

KRAMEN

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards