Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under november 2010

Av Anna - 17 november 2010 23:17

Sjutton också! 10 minuter tror jag att jag klarade på Indooren idag.    Sen sa nacken ifrån. Huvudvärken som jag inte kände av innan jag började kom som ett brev på posten. Fick kliva av... Fick så jäkla ont i huvudet idag också så jag trodde jag skulle svimma. Blixtar som sköt rakt igenom knoppen. Gick och satte mig en stund i massagestolen istället. Det blev lite bättre, men långt ifrån bra. Måste lägga mig på spikmattan nu. Ingen åtevändo, sen är det bara att fixa lite massage. Och vilken tur jag har!!! En tjej jag jobbar med erbjöd mig massage idag! Ska få en massage av henne i helgen, kanske redan på fredag!    Hoppas det kommer att hjälpa nu. Annars vet jag inte vad man ska göra. Doktorn nästa då, antar jag. Äh, jag tror faktiskt att det är lite massage som fattas! Det är väl stressen som varit med alla möten och utbildningar och ringa hit och ringa dit på jobbet som har gjort att man gått och spänt sig, tror jag. Det ordnar sig nog!

Spikmattan nästa!

Godnatt!!!

Av Anna - 17 november 2010 14:27

gör ont... Ska nog testa lägga mig på min spikmatta som jag glömt att jag äger idag. Vi får se om det blir bättre av det. Sen en sväng i massagestolen på TH. Borde väl hjälpa litegrann, tycker jag! Träning ska jag testa mig på ikväll iaf. Jag tar det lugnt så ska det nog gå bra. Längtar till träningen.   

Annars idag är det städdag som gäller och imorgon är det tvättdag. Känns faktiskt roligt att göra dessa saker nu. Det är bra!   

Nu böra jag faktiskt masa mig ut en sväng med den lilla. En liten prommis såhär innan det blir mörkt.

Sen ska jag förhoppningsvis hämta bilen på Gira i eftermiddag också och bli några tusenlappar fattigare.. Dom lyckades ju hitta några fel som var tvugna att åtgärdas innan dom kunde göra det dom skulle. Hmmm...  Men, det är bara att betala och se glad ut för bilen behöver jag ju till att ta mig på jobbet. Det är bara ett måste. Kom på att det nu de senaste åren blivit extrautgifter strax före jul. Ifjol var det tvättmaskinen som pajade och i år är det bilen som måste kostas på.. Dessutom bör jag köpa nya vinterdäck till bilen. Det var inte alltför mycket dubb kvar i dom nu.. Utgifter och utgifter.. Undrar vad det blir nästa år för utgift innan jul... Den som lever får se! Trots dessa ekonomiska bekymmer känner jag mig glad och pigg och det är himla skönt ska jag säga!!   

Nä, ut med Lillen var det!

Ha det bra, kära läsare!   

Kram!

Av Anna - 14 november 2010 23:10

Ja, verkligen!

Varit hemma hela dan och bara softat. Fick främmande mot eftermiddagen av 2 kära vänner och vi bestämde oss för att köpa hem pizza och hyra film! Satt som en smäck! Har äntligen sett AVATAR! Tyckte verkligen om den filmen! Visste inte vad jag skulle tro om den först men jag blev positivt överraskad!   

Känner mig nu ikväll utvilad och mår gott, känner mig redo att möta måndagens jobb med ett glatt humör! Härligt! Gillar ju som sagt mitt jobb och det är jag så glad över!   

Glömde berätta förut att vi var i skogen igår, hela dagen. Gideon var med och fick springa lös och hade det jättekul med sin nya kompis Tindra. Dom busade och sprang omkring och härjade i flera timmar så när jag kom hem på kvällen så hade jag en liten Tibetansk Spaniel som var helknäckt, men belåten! Han bara sov och sov och sov, hela resterande delen av kvällen. Tror också att det var därför han sov så länge i morse utan att väcka mig. Det tog på med friskluft och bus.    Det var lite synd att jag inte tänkte på att ta med mig kameran så jag kunnat visa hur lycklig han var när han fick vara lös och busa. Brukar kunna vara duktig att ta med mig kameran, men inte igår..   

Nä, nu ska jag försöka sova så jag är pigg tilla jag börjar jobba imorgon. Känner mig inge trött just nu, men får väl läsa lite så ska det nog ordna sig med det!

Sov så gott, mina tappra läsare!     

Av Anna - 14 november 2010 13:20

Kojdag idag tror jag. Känns som jag bara ska vara hemma och mysa med Lillkillen. Gå nån prommis och bara vara. Sov länge idag, både jag och Lillen. 11.10 vaknade jag och var helt borta i kolan och trodde jag försovit mig till jobbet, men tankarna klarnade strax och jag insåg att jag hade en hel dag ledigt till innan jobbarveckan börjar. Härligt det! Har tagit en prommis med Gideon och ätit frukost/lunch. Sitter och slöar framför datorn med Idolreprisen på på tvn. Mår riktigt gott, faktiskt.

Anledningen till att Lillen var så trött idag är nog att vi var en heldag i skogen igår så han fick springa och busa med Tindra. Tänk va han sprang med småbenen, Lillen! Lycklig var ordet! :)

En sväng till Pappa blir det framåt kvällen också! Farsdag idag. Ska bli mysigt! :)

Nä, nu ska jag fortsätta att mysa på i soffan!
KRAMEN!

Av Anna - 12 november 2010 14:34

zzzZZzzzzZZZZZzzzzz..... känner att jag bara vill sova, sova och åter sova. Senhösten och mörkret gör det tror jag. Det är lågt till tak och mörkt ute idag. Det är ju rena döden när det är såhär mörkt. Man vaknar ju liksom inte till liv..

Jobbade natt inatt, sovande natt i och för sig, men man sover ju inte lika bra som hemma även om man kan sova. Efter arbetspassets slut var det dags för några timmar utbildning. Satt i ett syrefattigt rum och gäspade så käkarna höll på att gå ur led. Skulle nu vilja gå och lägga mig i min säng och dra täcket över huvudet och sova läääänge.... men risken är väl den att man vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Måste hålla ut några timmar till. Går och äter After Work först. Sen får vi se vad kvällen har att erbjuda. Men som det känns nu så verkar det bli en tidig sänggång.

Ha en bra fredagkväll, alla!

KRAMEN!

Av Anna - 11 november 2010 18:02

Vaknade på jobbet imorse, pigg som en lärka kl 5.00 när klockan ringde! Helt otroligt! Gjorde mig klar för ett kort arbetspass innan hemgång. Åker hemöver  och gör ett mindre stopp halvvägs hemma för att samla ihop lite ren tvätt som jag fått tvättad igår! Ibland har man en himla tur!!   Kände mig fortfarande pigg när jag kom hem så jag satte igång att plocka in tvätten i garderoben och sen rullade det bara på så lägenheten blev städad också. Huvudvärken kom dock smygandes medans jag städade, så när det var klart så dök jag på soffan för att vila en liten stund. Vaknade 3 timmar senare, kl 15.48 Va fan! Då blev det bråttom! Hade ju bokat ett indoorpass kl 16.45 och jag var ju tvungen att byta om och gå med Gideon en sväng innan! Allt gick i raketfart och jag var på TH, minimalt motiverad för träning när klockan var 16.40 Ställde mig på "cykeln" och tänkte, "Hur fan ska jag palla detta?? Jaja, det blir vad det blir!" Körde uppvärmningen och det gick tungt och i otakt, men när arbetslåtarna väl kom så ökade motivationen mer och mer! När så passet närmade sig slutet och det bara var en låt kvar så tänkte jag att jag hade kunnat gjort ett dubbelt så långt pass utan att slå av på takten! Så kändes det iaf! Det är så härligt när det blir så! En positiv överraskning, liksom! Är i alla fall glad att jag gick dit och att jag inte stannade hemma! Känner mig nu nöjd och tillfreds efter att träningen är avklarad och middagen är intagen. Det är konstigt det där med min motivation. Den kan svänga så snabbt! Lite jobbigt det när det blir så att man måste tvinga sig till saker ibland. Ibland är det också så att motivationen ligger på topp hela tiden och man tar sig för många saker samtidigt och mitt uppi allt så tryter den totalt! Varför inte ligga på en jämn nivå hela tiden???

Av Anna - 10 november 2010 18:27


Lovar du att vara ärlig?
självklart!


 
Du heter:
Anna

Låt som när du är ledsen sörjer till:

Det varierar men den senaste sorgelåten var "Need you now" med Lady Antebellum
Beroende av:
Min familj och mina vänner!

Vad tror folk om dig:
Ja du... vet inte..

Stämmer det:
?

Vad får du oftast komplimanger för:
Mitt skratt!

Vad säger du för att imponera på någon:
Försöker inte ens.

Hur imponerar man på dig:
Det är olika, beror på situationen och personen.

Brukar du skratta för dig själv:

Ofta... :)

Vad står det i ditt senast inkomna SMS:
"kom ihåg att leta efter pressarfoten!"


Var bor du:
Ånge, Medelpad.


Trivs du där:

Nja... det duger. Men trivdes mycket bättre i huset i skogen. :) 


Äger du några converse:

nope


Sprit, cider, vin eller öl:
cider, vin eller öl. beror på tillfället.

Brukar du bli för full:
Längesen nu, mycket längesen!

Är du allergisk mot något:
katt, nickel och falska, elaka och egoistiska människor!


 
Hur svarar du i mobilen: 
Anna om jag inte känner igen numret, annars "Halloooo!"


Antal timmar sömn inatt: 

10, en MYCKET bra natt inatt!


Brukar du komma i tid:
Nästan alltid.



Favorit dryck på morgonen:
Vatten och kaffe

Rakar du benen:
Japp!


När brukar du oftast gå och lägga dig:

mellan 22.00-00.00 oftast alldeles för sent!

Är du blyg:

Ibland.


Sysslar du med någon idrott:
Gymträning... räknas det?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:

Ja.

Har du spytt offentligt:
inte vad jag minns.... haha... 


Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: 


Har du bra vänner och äkta vänskap:



Vad använder du för schampo:
Dove just nu.



Tycker du om någon just nu:

Japp! :)


Gröna eller röda äpplen:
röda

Gillar du golf:
nej.

Vilken tid gick du upp idag:
8,45


Har du sovit i din egen säng inatt:

Ja.


Har du strumpor på dig nu:

 

När grät du senast:
i samband med separationen.

Vad skulle du göra om du vann en miljon:

betala skulder och resa!


Bär du glasögon eller linser:
både och...men aldrig båda samtidigt.

Nej.


Har du piercing:

ja.

Vill du gifta dig:
Ja, nån gång.. Men jag kommer bara göra det en gång i livet.

Vill du ha barn:
JA!


Solar du ofta:
inte ofta..

Är du bra på att laga mat:
Jag duger.

Är du flygrädd?:
nej.


Hur vig är du:

på en skala från 1-5 så kanske en 2.5a

Är du musikalisk:
lite kanske

Vad dricker du helst när du är törstig:
Vatten.

Vilken är din favoritglass:
vanilj gräddglass 


Tror du på ett liv efter döden?
Ja.

Tycker du om sushi?
aldrig testat.

Vad äter du helst när du ser på film:
Chips.

Har du tandläkarskräck?
nej, men gillar det inte

Är du morgon- eller kvällsmänniska: 
både och.. olika perioder.


Vilken ögonfärg har du:
blågrön.


Har du någon gång gråtit dig till sömns?

ja.

Biter du på naglarna:
Ja.
 


Hur ofta tränar/motionerar du: 

ett par gånger i veckan försöker jag få till som oftast.


Senaste låt du hörde:

hmm...  

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder:

Ja
.

Är det okej att gråta:
ja, det måste man.
Hur gammal är du:
29 i februari.
Några riktiga som står mig nära och en massa bekanta!

ja du....

Är du nöjd med ditt liv:
Det kan bli bättre! Saknar nåt jag vill ha väldigt mycket.

Är du bortskämd:
Det vet jag inte.. I vissa saker kanske. Andra inte.

Vad gör du i morgon:
Jobbar en stund på morgonen.Tar reda på tvätt efter jobbet, som jag spridit ut i Orråsen och Tälje för att få den tvättad. :) Resten av dagen vet jag inte.
 
Vilken kändis tycker du är en bra förebild:
hmmm....
 

Vad längtar du till:

Senvintern och skoteråkning och våren med fina dagar på sjön!
Vad saknar du:
Mitt liv med P.

Hade du en bra kväll igår:
Japp! :)
När mår du bra:
När solen skiner och jag mår bra…=)

När blev du fotad senast:
22 oktober.

Hur känner du dig nu:
Trött och frusen. 

Vad tycker du om fötter:
lite äckligt faktiskt, men det beror på vems det är...

Av Anna - 8 november 2010 06:52

Nu är jobbhelgen över. Långa dagar har det varit hela helgen så det har varit till att jobba från morgonen till sena kvällen och sen raka vägen hem och sova och upp och jobba igen... Det är långa pass, men det går överraskande bra ändå. Det har nog att göra med att jag trivs så pass bra som jag gör! Det är verkligen bra, tycker jag! Idag blir en ledig dag för att hämta andan och imorgon ska vi åka på studiebesäk genom jobbet och efter det blir det nattjobb onsdag och torsdag natt, utbildning på fredag morgon och SEN är det helg! Trevligt!!


Dagen idag... vet inte vad jag ska göra.. Jo, ett möte kl 15.45 och så är man bortbjuden på middag efter det. Vardagslyx det! :) Nån längre prommis ska vi nog klara av i alla fall, annars kanske man inte gör så mycket mer idag. Vilar lite. Jaja, nu ska jag vända mig om och försöka somna om en stund till!

Ha en bra dag! :)

KRAM!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards