Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under juni 2011

Av Anna - 29 juni 2011 23:04

Sommarvärmen är här, men undrar för hur länge.. Hoppas på ett vis att den håller i sig ett tag, men på ett vis får det gärna vara lite svalare när man ska jobba. Det blir så fruktansvärt varmt inne på jobbet. Solen gassar på stenhuset så när stenhuset är varmt så förblir det varmt ett tag. Trodde ett tag att jag skulle få värmeslag idag. Det var så klibbig luft. Men, skönt är det att jobba där på nåt vis. Glada och lättsamma människor. Det är värt mycket det! Känner nästan att jag längtar till jobbet när jag är hemma och denna känsla är så skön att ha! Man får energi av de andra arbetskamraterna och man kan småsurra lite emellanåt. En drastisk skillnad mot mina senaste arbetsplatser.

Ja, hur som helst så däckade jag idag när jag kom hem från jobbet. Var på garaget en sväng och kollade när pojkarna skruvade först, la mig i baksätet på Patriks bil och somnade till lite. Sen när jag väl kom hem så var jag fortfarande väldigt trött. Slocknade på 2 röda sekunder när jag la mig på soffan. Sov en dryg timma, fast jag inte hade tänkt sova alls. Men, men, de senaste dagarnas varma väder har gjort det svårt att sova så jag var bara tvungen. Får väl bli som det blir med sovningen nu, det är snart semester! Ikväll blir det bäddning nere i källaren för att sova där. Det ska bli så skönt att sova i ett svalt rum. Bara Patrik kommer hem ska det fixas.

Nä, vi hörs en annan dag!¨

KRAM <3

Av Anna - 28 juni 2011 20:08

2,5 veckor kvar till semester. Kommer gå snabbt det! :) Längtar efter semestern nu, trots att jag stivs som fisken i vattnet på nya jobbet. Lite ledighet skulle sitta fint nu det. Idag jobbade jag till 15.30 och sen hem och lagade middag. Idag åt vi falukorv, morotsstuvning och potatis och jösses vad det var gott! Det var evigheter sen jag gjorde det. Efter middan så har jag suttit ute med datorn i knät och mått gott i värmen. Härligt med sommar sådana här kvällar! :) Patrik och Mattias är på baksidan och skruvar. Trodde allvarligt att dessa tider var förbi jag, men tydligen inte. Det är lite mysfaktor för mig det, att ha dom här i närheten, skruvandes och småtjattrande    Vet inte varför det är det, det bara är så.

I övrigt så lunkar livet på. Tänker mycket på liten Anton. Saknar. Undrar hur det kommer bli, OM det kommer bli och sådär... Det får tiden utvisa.

Nä, nu ska jag ta och läsa lite.

Ha en bra sommarkväll! :)



Av Anna - 8 juni 2011 10:29

Det verkar som att sommaren med solen och värmen är här? Är det så eller är det bara en fint?

Igår var jag ledig och gräsklippning stog på schemat. Satte igång med klippningen vid halv 12 ungefär, och på nolltid var jag alldeles blöt av svett. Tyckte det var kvavt. Ja, jag hann inte mer än klippa gräset klart förrän det drog ihop sig på himlen och åskan började mullra långt borta. Åskvädret höll i sig fram till sena kvällen, innan luften tunnades ut. Men idag tycker jag det känns lika kvavt igen... Jag vet inte jag, men vi får se vad som händer.

Idag ska jag i alla fall jobba mellan 12.00-20.30 Går första dagen ensam nu, känns lite nervöst. Men det ska nog gå bra. Det finn ju alltid nån att fråga. DET är verkligen skönt med nya jobbet! Att man inte är ensam!

Nä, nu är det dags att sätt lite sprätt om jag ska hinna på jobbet i tid.

Ha en trevlig och varm dag, alla ni! :)

Av Anna - 4 juni 2011 11:46

Ska skriva om harmoni...lugn...och sånt.


Sista tiden har jag känt mig rätt lugn i sinnet på det stora hela. Jag har kommit ikapp lite här hemma inomhus med tvätt och städ, har hållit efter det och haft tid över till att läsa i en god bok mitt på blanka dan och så. Det kan ha att göra med att det blir en förändring med mitt jobb också. Jag känner mig positiv inför det och det ger mig energi. Hoppas verkligen att det håller i sig nu! Ett exempel var att igår var det en sån där skön dag. Sov tills jag vaknade av att hundarna ville ut, klev upp med dom och vi gick en sväng. Gjorde ett ryck här hemma sen och dammsög och donade lite i tvättstugan, framåt tidiga eftermiddagen hade jag "råd" med att gå och lägga mig i soffan och läsa en bok. Somnade och sov middag ett par timmar. Vaknade vid 15,15 och klev upp och duschade. Drog ner till Träporten och åt middag med Patrik och en av hans arbetskamrater och satt en bra stund och surrade och njöt. Efter det åkte jag hem, och Patrik ner på jobbet och gjorde sina "sysslor" som ingår i jouruppgifterna. Jag började montera ihop vår nya utemöbel, och mbölerade den här ute, satte i de nya dynorna och en fin duk, en pelargon, och några ljuslyktor på bordet. Kokade kaffe, tog ut en kopp, datorn och boken och bara satt och njöt! Helt underbart! Så småningom kom Patrik hem och satte sig och njöt en stund han också....sen kom "småsven", så då var det dags att gå in, men jag kände mig nöjd och tillfreds. Det var så härligt! Ett väldigt bra sätt att ladda batterierna på!   

Idag är det träslaget i Ånge. Känner inte alls för att åka upp, faktiskt. Blir hemma idag och ikväll bär det av för att göra ett nattpass på "gammeljobbet" för att arbeta upp lite timmar i timbanken. Ska nog försöka kolla om jag kan jobba in lite i sommar så jag kan ta ut en veckas ledighet i höst och åka på en liten utlandsresa. Vi får se hur det går.

Nä, nu ska jag göra ett litet miniryck i tvättstugan, sen får vi se om jag känner för att städa av bron och göra lite fint med blommor där... Vi får se!

Ha en underbar lördag!
kram!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards