Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under maj 2010

Av Anna - 30 maj 2010 16:21

att råka ut för ätstörningar när man måste fixera när man är överviktig... Så tror jag i alla fall. Man kan nog bli väldigt manisk och jagar kolhydrater, proteiner och fett på lite olika vis... Jag känner själv ibland att det blir lite väl fixerat från min sida. Men det är ingen fara, tycker allt för mycket om mat för att jag ska sluta äta, men med det här vill jag säga att jag tror mig ana hur ätstörningar kan starta. Jag har ju försökt med GI i flera veckor nu och det har ju gått bra. Men nu känner jag mig less. Maten står mig upp i halsen och jag längtar bara mat som jag är van sen tidigare att äta, som till exempel kött, potatis och en god sås, potatisgratäng, pannkaka, mm. Nu ska ju jag försöka ändå att lära mig äta efter GI och det beror på en rad saker. Jag behöver hålla mitt blodsocker på en jämn nivå, för hälsans skull, lite extra noga än andra. MEN, hur som helst så ger jag bara FAN i GI idag. Har unnat mig en glass, en sockerkaksskiva, och potatis, pölsa och rödbetor till middag. Himmelriket, kan jag säga!

Av Anna - 29 maj 2010 18:10

Helt otroligt vad jag är matless! Idag tog jag fram en laxbit till middag. När jag väl skulle äta den så satte det bara stopp i halsen... Jobbigt. Det spelar inte nån roll vad jag gör för mat så när jag ska stoppa den i munnen så är jag inte sugen för fem öre. Jaja, det blir nog så när man måste se upp vad man stoppar i munnen hela tiden. Det går nog över snart. Brukar bli såhär titt som tätt, och alltid tidigare så har det gått över.

Hur som helst så ska jag nog vara med på Tjejmilen i september, i Sthlm! Det ska bli spännande! Hoppas det inte är för sent att anmäla sig bara. Men det kan det väl inte vara? Va? Jaja, jag får väl höra med dom andra brudarna i veckan. För ett år sen så hade jag aldrig, aldrig, ALDRIG trott att jag skulle ställa upp på nåt sådant. Just nu känns det som att det kommer bli riktigt kul. Det är ju inte så att jag kommer springa hela loppet, men att bara få vara med på själva upplevelsen! DET kommer att vara kul, och även om an går hela rundan så kommer man ju känna sig nöjd när man väl har gjort det!

Hade tänkt träna lite idag i form av en cykeltur, men det blidde inte så. Sov för länge så jag hann inte innan jobbet... Så det kan bli! Får väl göra ett nytt försök imorgon!

Hejs!

Av Anna - 28 maj 2010 09:01

Ge mig ett par tändstickor, tack! Jag tror jag dööör! Blir så himla trött av detta väder så ett par tändstickor skulle sitta fint att palla upp ögonlocken med!!

Var är finvädret??? Värmen??? Längtar faktiskt efter den nu! Ja, det kommer förhoppningsvis snart. Hoppas på bra väder till nästa helg när det blir kryssning. Det skulle vara fint att kunna ligga på soldäck och mysa faktiskt! Hur som helst så blir det nog bra med kryssningen. LÄNGTAR!

Idag är det kvällsjobb som gäller och likadant hela långa helgen. Sen till veckan, på onsdag och torsdag ska jag på inskolning på mitt nya jobb som jag ska börja på i Augusti! Det ska bli spännande!

Nä, dags att ta fram lite kyckling så man hinner göra sig nån mat innan man ska på jobbet.

Ha det!

Kramen!

Av Anna - 27 maj 2010 08:38

... det var precis så det kändes igår när jag var på Indooren! Det gick BRA, trots att det kändes att jag varit ute och cyklat dagen före. Hur det än är så tar det på musklerna helt annorlunda när man cyklar mot för när man går på Indoor! Bra kombination, tror jag. Komplettera lite. Idag ska jag på sista Indoorpasset för den här veckan och sen blir det endast ett pass på måndag till veckan. Känns lite tyngt när man inte kan gå på nästan en hel vecka sen... Jobar kvällen och då går det ju inte. Får se till att jag tar mig nån cykeltur istället då, så man får hålla igång benen. Det blir så tungt att komma igång igen efter för många dagars uppehåll annars. Jaja, ska göra ett pass på torsdagen i alla fall på förmiddagen i gymet. Det blir bra! Måste ju göra lite plats för lite god mat som kommer slinka ner under nästa helg på båten! LÄNGTAR! Har aldrig varit på en Ålandskryssning på en fredag till en lördag förut. Det kommer nog vara en hel del drag!! Haha... där kommer jag och hjärtat vara som ett litet pensionärspar och kolla på alla fulla människor som gör bort sig, utan att kanske inte ens veta om det! Haha.. Kul ska det bli som sagt!

Nä, ha det bra kära läsare!!!

KRAMEN! 

Av Anna - 26 maj 2010 12:11

Nä, det blev ingen indoor igår... Det var bara tre pers inbokade på passet inklusive mig och tydligen som jag fattade det så hade dom ingen instruktör... Jaja, hur som helst så ordnade det sig med träning ändå. Jag och min kära vän erik tog cyklarna och cyklade runt Hallsta. Det tog 50 minuter och i den turen ingick en hel del segt motlut, samt en MASSA motvind, men det gör inget. Det blir ju extra motstånd och extra träning! Det var i alla fall helt underbart! Tänk att man bor så fint som man gör. Det slår mig varje gång jag är ute och promenerar eller cyklar. Man bor på ett bra ställe, mitt i naturen! Tänk om man skulle bosatt sig i Stockholm, eller liknande ställe... Jag skulle klara det ett tag, men jag skulle ganska snart börja längta efter skogen och närheten till naturen.

Nä, nu är det dags att göra lite nytta.

Ha det!

KRAM

Av Anna - 25 maj 2010 10:09

Och den ska tillbringas med hemmapyssel. Ska bli riktigt skönt! Lite gräsklippning, tvättning och plock. Rensning av lite rabatt, kanske och peta ner några frön i marken. Sen träning ikväll.

Det blir nog bra!

KRAM


Av Anna - 24 maj 2010 08:41

Ja, så är det! Och så FORT denna helg har gått!   Det är den kortaste helgen jag varit med om på väldigt länge. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Kanske för att vi höll på med vedklyvning när vi var i stugan.. Troligen var det så!

  Ja, nu är det måndag igen och dags för en arbetsvecka. Men den här veckan är dock rätt lugn. Har lyckats slänga in lite fridagar, så jag är ledig tisdag och onsdag. Sen jobb torsdag till söndag. Sen ledig måndag och jobb tisdag till torsdag nästa vecka! SEN, mina vänner, är jag ledig FREDAG, LÖRDAG OCH SÖNDAG!!!! TRE dagar ledigt på rad, utan att ta semester!   Lyxigt! Den helgen, med tredagarsledighet kommer att tillbringas i bil på fredagen mot Stockholm, och sen en dygnskryssning till Åland med en massa mys med Hjärtat och Taxfreeshopping! Inte dumt! Äta gott och dricka gott! Love!

Nä, nu är det dags att göra lite nytta! Sen träning ikväll!   Längtar!

Ha det bra, kära vänner!

KRAMEN!

Av Anna - 22 maj 2010 11:00

Det är vad vi ska ha! Det är så skönt att få komma hemifrån en sväng. Synd bara att det är mulet... Jag vill ha sol jag! Hoppas på att det släpper och klarnar upp senare idag.

Dagen ska i övrigt spenderas med att klyva lite ved så vi kan elda och må gott här till vintern!  Även en promenad ska väl klaras av! Sen mot kvällen så blir det grillning och mys! Ja, det blir nog en mysig helg, oavsett väder!

Ha en bra dag!

KRAMEN!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards