Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna - 31 oktober 2009 22:50

Tänk vad veckorna går fort! Nu är det en vecka sen vi var i fjällen och stugan där! Det känns inte som om det har hunnit gå en vecka emellan! Blir galen, man hinner inte det man vill! Dessutom har det varit födelsedag på jobbet den här veckan och 2 utbildningsdagar för oss personal. När det blir sådana saker som inte hör till vanligheterna tycker jag att tiden går så himla fort. Det blir precis som om man fokuserar på det som avviker från vardagen och glömmer bort tiden runt omkring. På så sätt så går man ju miste om saker. Man borde leva lite mer i nuet, stanna upp och känna efter, var än man är, varje dag. Stanna upp i vardagen och ta tillvara på de små stunderna. Inte låta de små sakerna och händelserna gå en förbi... Men samtidigt så är ju det lättade sagt än gjort. Det är svårt att komma på sig att uppmärksamma dessa små stunder... Tex, fågelkvitter på promenaden, eller en massa annat som man uppskattar.

Oj, oj, oj, vilket flum det blev. Jag hoppas att ni förstår vad det är jag vill få fram. Lite svårt att förklara, men hur som helst så går tiden alldeles, alldeles för fort!!

Nu är det dags att sova igen, jobb imorgon!
Kramen!

Av Anna - 30 oktober 2009 22:23

Och jag ska snart gå och sova. Jobbarhelgen börjar imorgon. Tyckte jag nyss jobbade helg, men jag har ju varit ledig en emellan! Ja, hur som helst så har jag varit till Optikern idag och fått ut mina nya glasögon!! Jippii! " par nya brillor! Otroligt skönt var det! Jag har ju använt linser ett bra tag nu, men det är skönt att få vila från dom ett tag nu. När jag var i Sundsvall så tänkte jag gå in i lite affärer också, men jag gav upp. Det var så himla mycket folk överallt, så jag orkade bara inte! Var dock in på Clas Ohlsson en sväng och köpte några småsaker där. Vispskålar, dörrhängare, trådlös mus och en tillbringare. Det var mina exklusiva inköp utöver brillorna som jag hämtade idag!

På hemvägen köpte jag med mig mat och jag och Älsklingen hade lite mysmiddag framför tvn. Efter middan ville Älsklingen sova en stund så då åkte jag till vänner en stund. Mycket trevligt!!

Nä, nu är det duschen som gäller, och sen sängen! Vi hörs!

Kramen!

Av Anna - 30 oktober 2009 09:46

Idag är jag ledig! Jobbar dagtid till helgen. Synd att jag är ledig idag när jag är så trött! Så trött, så trött. Jag tror inte att det bara är hösten som gör att jag är trött idag, jag tror att sprutan kan ha att göra med det också.

Ja undrar vad man ska hitta på idag då? Känner inte för att göra så mycket, faktiskt. Känns bara som att jag vill vara hemma och ligga framför tvn hela dan. Va härligt det skulle vara! Nä, så blir det nog inte. Vi får se vad som händer idag. Nu ska jag gå och koka lite kaffe, så man får sig en kopp och känner sig som folk sen.

Kramen!

Av Anna - 29 oktober 2009 23:21

Jag måste bara få klaga lite... Var och tog influensasprutan igår. Blev lite öm i armen under kvällen. När jag skulle gå och lägga mig så var det så pass ömt att jag inte ville ligga på armen (brukar oftast ligga på just den). Men i morsen när jag vaknade så var jag kraftigt öm!! Mycket värre än igår! Såg också imorse att jag hade svullnat upp på en fläck runt sticket, och den där svullnaden är alldeles blå. Det ser verkligen ut som om att nån har gett mig en ordentlig smäll på armen! Ja, det ser inte så himla trevligt ut. Hoppas att det snart går över, ömheten, för det är inte mysigt kan jag lova!

Nog om detta, har ju fått tyckt lite synd om mig själv nu.

Idag har jag varit på utbildning om demens via jobbet, första träffen av tre. Mycket intressant måste jag säga! Men det kommer nog bli lite tungt att gå igenom, men intressant, trots allt. Efter kursen så var det bara till att bege sig på jobbet. Kvällen gick fort idag. Det är skönt, annars blir det väldigt lätt att tiden går sakta på mitt jobb och man har lite att göra. Men, det är väl så, mer eller mindre på alla ställen, när man jobbar som personlig assistent. Apropå jobb, så skulle jag vilja testa på att jobba på en vanilg avdelning på ett boende. eller jobba inom hemvården, eller på ett gruppboende för fysiskt handikappade, eller demensboende. Jag skulle vilja testa nåt mer inom USK-yrket än bara som pers.ass Men det är inte så lätt. Man kan ju inte bara byta jobb. Men det skulle vara fint om man hade blandade arbetsuppgifter, på olika ställen. Vem vet, en dag kanske man jobbar i "poolen". Det skulle kanske inte vara så dumt.

Skulle också kunna tänka mig att plugga någon kurs på högskola också. Men jag vet inte vad än. Känner mig lite vetgirig nu.... Det blir nog av så småningom, när jag kommit på vad jag vill.

Nä, nu sitter jag och ser i kors här framför datorn. Har varit toktrött hela dagen, kanske är det sprutans fel, vem vet? Men NU blir det sängen!

Ha det!

Kramen


Lämna gärna ett avtryck i gästboken... ;-)

Av Anna - 28 oktober 2009 16:19

Idag har det varit en rikig "påhälsardag"! Jag var till pappa och hälsade på en sväng, och sen följde pappa med och hälsade på farmor och farfar. Det var trevligt! Dom blir så gammal. Känns som om tiden börjar rinna iväg nu, tråkigt nog. Är verkligen glad att jag fortfarande har dom kvar! Efter vi varit till farmor och farfar så var jag in en sväng hos pappas granne. Allt var bara bra där också. Hon hade sina barnbarn på besök. Dom hade också höstlov nu.

Alltid när jag varit till By så känner jag vad jag längtar tillbaka dit! Det skulle vara fint att bo där. Patrik skulle åckså kunna tänka sig att bo där, men det blir ju för lånt bort från jobbet. Det är enda haken. Men vem vet, kanske det blir en stuga där senare i livet. You never know! Nä, nu är det dags att fixa nån middag. Ska göra nåt med korv idag. Får se vad det blir. Tror att det kommer bli en korvstroganoff med nån tvist på! Vi får se!

Kramen!

Av Anna - 27 oktober 2009 15:47

Jahapp, då var tvättstugan städad, och tvätten inhängd, några maskiner tvättade, alla golv dammsugda och torkade!! Jag tycker att jag varit duktig i eftermiddag! Det är bara att passa på när andan faller på! Det är ju väldigt skönt när det är gjort, måste jag säga. Ja, nu kan man väl inta soffläge och vara en riktig soffpotatis hela kvällen och känna sig nöjd, eller hur?!

Ikväll är det Andra avenyn! Det ska jag se, på tv, för en gångs skull. I vanliga fall brukar det bli att jag ser det på webben nån dag efter, men det kan ju vara trevligt att se det på tv nån gång. Ja, annars ska jag väl inte göra så mycket mer ikväll. Ladda inför morgondagen bara, när jag ska göra ett nytt försök att hälsa på farmor och farfar. Dom var förkylda sist jag var på väg dit. Hälsar på pappa en sväng också, eftersom han fyller år idag.

Ja, just ja, jag ska ju gå och vaccinera mig imorgon också! Får inte glömmas bort. Hoppas bara att det kommit in mer vaccin, så man får det överstökat nu. Gruvar mig lite för vaccineringen.... Jag tycker inte om sprutor och nålar som ska stickas i mig. Det är inte så att jag är rädd, men det är väldigt obehagligt. Det ska nog gå bra. Nä, nu gäller soffläge!

Ha det!

Kramen! 

Av Anna - 27 oktober 2009 15:05

Nu när ajg loggade in här på bloggen så hade jag en ny kommentar!!! Gud, va kul det är när nån lämnar ett llitet avtryck! Ni får så gärna göra det! Alltid trevligt att få respons.

Idag har det varit en vanlig dag igen... jobbade till 14.00 och sen hem för att hinna träffa Älsklingen innan han åkte på jobbet 14.30 Ja nu då? Nu är jag ensam hemma hela kvällen. Men vad ska jag göra? Städa ihop det värsta och sen sätta mig i soffan och lata mig och må gott bara? Det låter som skönt, men jag tror inte att det kommer att bli så. Brukar av nån konstig anledning fastna vid datorn istället för att sätta mig framför tvn. Förstår inte hur det kan bli så :-P   Jaja, som sagt, idag har det varit en helt vanlig dag... inget särskilt har hänt. Ganska tråkigt, men så är det ju ibland, inget att göra åt.

Nä, nu ska jag börja göra nått vettigt så jag inte har allt kvar tills imorgon när jag är ledig. Tänkte försöka att ta mig upp till By och hälsa på då. Pappsen fyller år idag och farmor och farfar skulle jag hälsa på förra veckan, men då var dom förkylda. Nytt försök imorgon!

Kramen!

Av Anna - 26 oktober 2009 22:29

Imorse ringde väckarklockan kl 08.00, och då var det bara att kliva upp och äta frukost och packa sig hemöver för att jobba.. Ville inte åka hem, det var så skönt att vara i stugan. Det var verkligen skönt att få vara tillsammans med Älsklingen i helgen. Alldeles själva, utan att ha alla dessa måsten inpå sig. Det har varit en välgörande helg! Kände att det skulle bli trevligt att jobba ikväll! Vad härligt det är att få den känslan! Nä, nu måste jag gå och lägga miig, börjar 8.30 imorgon och vill ju vara piggelin då!

Ha det bra alla!
Kramen!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards