Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Anna - 10 oktober 2009 18:06

Hösten... den är så fin! Den klara luften, den bleka solen som lyser på löv i olika färger, vinden som biter i kinderna och allt känns så friskt! Det är så skönt att vara ute i höstluften, tycker jag! Hösten har nog kommit att bli min favorit bland årstiderna. Förr var det sommaren, men inte längre. Sommaren blir mest bara jobbig. Det är antingen alldeles för varmt, eller alldeles för regnigt, eller alldeles för kallt... Det är sällan man är nöjd över sommarvädret. När hösten kommer är man oftast besviken på sommarvädret som varit... Men på hösten däremot FÅR det vara regn och rusk, och det FÅR vara kallt, och är det varmt så blir det inte FÖR varmt! På höstkvällarna kan man krypa ihop i soffan och tända ljus, dricka en kopp te, och bara slöa med handarbeten, en bok, eller kolla på tv! Är det inte härligt?! Slutligen: jag lever just nu i min favoritårstid!

Kramen!

Av Anna - 10 oktober 2009 16:18

Nu ska jag starta en blogg igen... Jag hade en blogg tidigare, men kändes inte som om jag hade tid för den till slut. Men nu känns det som om jag har det igen och att jag måste ha den för att få ventilera lite ibland. Vi får se hur länge detta håller i sig. Jag ska inte känna någon press i alla fall på att jag måste skriva inlägg men jämna mellanrum. Denna blogg kommer att uppdateras när jag har något jag vill berätta, eller när jag känner att jag har lust! Så ha tålamod! Det kommer fler inlägg! ;-)

Ja, hur som helst så är det Lördag idag. Det är en lugn hemmalördag för mig, med lite pyssel och plockning med sånt man inte hinner annars... Jaja, hinner gör man väl, men motivationen och orken ska finnas också! Finns inte den så är det inte roligt att göra saker. Då är det nog bättre att man tar det en annan dag när man känner att man orkar. Börjar mer och mer få inställningen, att man måste få må lite gott och slappna av ibland också... Men det är svårt att slappna av när man vet att man ha 1000 saker som "borde göras". Det är en träningssak, tror jag, att lära sig att släppa alla måsten. Men jag tränar för fullt!

Nä, nu ska jag passa på att ta min lilla älskade hund och gå en liten promenad innan det blir mörkt ute så får vi se om jag kanske skriver mer senare.

Ha det bra!

Kramen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards