Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Anna - 11 oktober 2009 18:17

Jaha, nu har snart söndagen gått också. Imorgon jobbar jag 7-17. Sen ledig på tisdag, jobba onsdag, ledig torsdag, sen jobba fredag, lördag, söndag... Lite av en "varannan-dag-vecka" till veckan.

Idag har dagen flutit på. Först var det ju tårta och mys för att fira brorsan, sen åkte jag och Patrik hem för att byta däck på bilen, det är ju dags för det nu. Sen städade Patrik lite i carporten och flyttade då ut skortern. Jösses vad jag längtar till vintern och skoteråkning, med kolbullestekning och allt som hör till! Det är mysigt det, och ett välkommet avbrott i vardagen!

Nu är Patrik på jobbet och gör kvällsbestyren som hör till när han har jour. När han kommer hem igen så blir det mys i soffan, framför tvn och ladda inför kommande vecka! Inte dumt!

Vi hörs!

Kramen!

Av Anna - 11 oktober 2009 10:10

  Ja, idag är det söndag igen. Min lediga helg har bara rusat förbi! Men så är det nog för de flesta. Nästa helg är det jobbarhelg igen....

  Igår var det som sagt en pysseldag här hemma och idag är det kalas! Brorsan har fyllt år så vi ska fira honom idag! Det ska bli mysigt. Kaffe, tårta och mys med familjen! Det sitter ju inte fel såhär på en söndag. I övrigt hade jag inte tänkt att jag skulle göra så mycket mer idag. Ta det lugnt och må lite gott. Men jag får se. Älsklingen ska nog snickra när han kommer hem från kalaset, så då får väl jag dåligt samvete och hittar på att göra något vettigt jag också. Det brukar vara så. Antar att jag kommer att få måla lite brädor idag. Men snart är väggen på baksidan klar i alla fall, så den kommer att vara varm och go i vinter.. hehe... Jaja, nån skillnad på isoleringen kommer ju inte att kännsa förrän alla väggar är klara. Hur som helst så blir det hur fint som helst på den "nya" väggen så det här kommer att bli jättebra när det är klart! Han är så duktig, min Älskling!

  Förresten så var brorsan och tävlade igår. I Ö-vik... Men det gick ju inge bra. Ett stort hål i blocket på motorn blev resultatet... Det har verkligen inte varit hans säsong i år. Men, men, det är ju folkrace, och då kan precis vad som helst hända!

Hörs!

Kramen!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards