Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under december 2012

Av Anna - 15 december 2012 17:53

Igår kväll fick jag ont i magen, och rejält också... Senare framåt natten visade det sig att det var magsjuka. Det är längesen jag hade det. 2 år sedan, och före det säkert 10 år sen. Hade liksom glömt hur himla ont man kan ha i magen. Hu, magsjuka är bland det värsta jag vet. Tur att det brukar gå över fort. Har fått sova ordentligt idag, så nu känner man sig pigg, tack och lov. Hoppas nu bara att resten av familjen klarar sig.
Ha nu en mysig lördagskväll, för det ska jag.
Kram

Av Anna - 13 december 2012 06:41

Torsdag 13 december och Luciadagen.
Idag ska jag se på luciafirande på tvn. Det har jag inte gjort på åratal, då jag alltid har lyckats jobba denna dag. Det ska bli mysigt. Man skulle haft en eller två pepparkakor till kaffet, bara... Men, en sötsaksberoende människa som jag lätt blir så kan det inte finnas sådant här hemma till vardags. Jag får brygga lite kaffe och lägga lite pepparkakskrydda i fingret, så ska nog stämningen infinna sig ändå.
Mitt på dagen idag blir det Maja och Wildamys för min och tösens del. Det ska bli så mysigt! Surra och umgås, en finfin luciadag enligt min mening!

Ha nu en mysig luciadag!
Kram

Av Anna - 7 december 2012 17:40

Är äntligen här igen. Jag, Patrik och lilltösen. Helt underbart vackert vinterlandskap, och en brasa i öppna spisen! Mår riktigt gött kan jag säga!

Av Anna - 6 december 2012 08:12

Minusgraderna har varit många de sista dagarna. -21 som mest här hemma. FB har överösts med statusuppdateringar om att det är så kallt! No Shit, Sherlock?! Det är ju vinter och december! Vad annat är att vänta?
Jag kan tycka att det är lite mysigt att få kura ihop sig inne, gosvärme och tända ljus. Dock behöver det inte vara sådana här köldknäppar allt för länge. Man vill ju kunna gå ut en stund ibland också utan att riskera att frö kinder och näsa. I helgen är det fjällen som gäller och det verkade som om kylan skulle ge med sig lite.
Ha en underbar helg!

Av Anna - 3 december 2012 04:38

Livet kan vändas upp och ner på bara ett ögonblick, brukar folk säga. Då är det också oftast åt det negativa hållet de menar, men så är det inte i vårt fall.

Den 3 oktober, startade vi med ett uppdrag. Ett nytt och spännande, omvälvande och jättekul uppdrag. Den dagen blev vi familjehem. En liten tös kom till oss och ställde våra rutiner, vanor och känslor på ända. Helt fantastiskt spännande och roligt! Detta uppdrag tar vi oss an med hela vår själ och hela våra hjärtan!


Det har varit nu sen tösabiten kom, en tid av anpassning och en tid av att skapa nya vanor och tillvägagångssätt. Kan inte säga annat än att vi älskar vårt nya liv! Fantastiskt!


Ja, sådär! Nu var det officiellt här på bloggen också. Det kommer bli hur spännande som helst att se detta lilla knyte utvecklas och lära sig saker, dag för dag.


Bloggandet får vi se hur mycket jag hinner med av. Men det kommer väl nåt inlägg då och då.


Ha en finfin dag, alla där ute!

Kramar och kärlek!

//Anna 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards