Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Anna - 9 augusti 2012 23:24

En riktigt mysig kväll har det varit. Åkte lite bil med Hjärtat för att kolla in en reservdelsbil till folkracebilen och efter det så åkte vi hem och hämtade hundarna för en skogsprommis. Åkte upp mot Torringen och gick efter en rågång där, rakt ut i skogen! Mysigt som fasen såhär på kvällskvisten, trots miljoners miljoner myggor. Glömde ju självklart myggmedlet hemma! Hade ju planerat en cykeltur, men den där promenaden var mycket mer givande.
Ligger i sängen och ska sova och försöka tagga för ett tandläkarbesök imorgon, men det går inge vidare... VILL INTE!! Men måste. Sen blir det nog en tur till skogen en sväng imorgon också för att försöka få ihop nån liter blåbär.
Ha en fortsatt bra kväll!

Av Anna - 9 augusti 2012 01:55

Har varit i Ljusdal ikväll och provkört min folkracebil. Fasen, va kul det var!! Länge sedan sist, men "takterna" återkom rätt fort i kroppen kändes det som. Det ska bli kul att tävla igen. Det var bra att få känna på bilen ikväll. Jag som nu gått över till Opel och har alltid tidigare kört Saab på banan. Snacka om helt olika bilar! Gillar Saab, men denna Vectra var nåt HELT annat! Känns kanon!
Det var tur av en annan anledning också att vi åkte ner idag, för växlarna krånglade från första stund. Den blev sämre och sämre tills jag inte fick i någon växel alls. Hu, tänkte jag då.... Patrik pratade om att det kanske behövdes bytas växellåda och så innan han tog en titt. Men det visade sig vara nåt så enkelt som, typ en sprint som pajat i motorutrymmet. Som tur var så kunde han fixa det så jag fick köra lite till och då blev det helt annat läge i bilen för mig där ute på banan! Ja jisses! Är lyrisk, förväntansfull och alldeles jättemycket nervös inför tävlingen! Det ska bli så jäkla kul!!
Patrik hade också med sig en bil och körde, så även Britt-Marie, så vi var 3 bilar där på banan ikväll. Klockan bara sprang iväg! Kom ner strax efter 18 och vips så var klockan strax före 22!
Tack Britt-Marie och Mats för att vi fick följa med!

Av Anna - 9 augusti 2012 01:52

Har varit i Ljusdal ikväll och provkört min folkracebil. Fasen, va kul det var!! Länge sedan sist, men "takterna" återkom rätt fort i kroppen kändes det som. Det ska bli kul att tävla igen. Det var bra att få känna på bilen ikväll. Jag som nu gått över till Opel och har alltid tidigare kört Saab på banan. Snacka om helt olika bilar! Gillar Saab, men denna Vectra var nåt HELT annat! Känns kanon!
Det var tur av en annan anledning också att vi åkte ner idag, för växlarna krånglade från första stund. Den blev sämre och sämre tills jag inte fick i någon växel alls. Hu, tänkte jag då.... Patrik pratade om att det kanske behövdes bytas växellåda och så innan han tog en titt. Men det visade sig vara nåt så enkelt som, typ en sprint som pajat i motorutrymmet. Som tur var så kunde han fixa det så jag fick köra lite till och då blev det helt annat läge i bilen för mig där ute på banan! Ja jisses! Är lyrisk, förväntansfull och alldeles jättemycket nervös inför tävlingen! Det ska bli så jäkla kul!!
Patrik hade också med sig en bil och körde, så även Britt-Marie, så vi var 3 bilar där på banan ikväll. Klockan bara sprang iväg! Kom ner strax efter 18 och vips så var klockan strax före 22!
Tack Britt-Marie och Mats för att vi fick följa med!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards