Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Anna - 25 februari 2015 20:23

Tänk att sömnen på natten har blivit så viktig...
Just nu jagar jag antal timmar att sova sammanhängande på natten, känns det som. Idag somnade Matteo rekordtidigt, redan kl 20. Sitter nu och funderar på att gå och sova själv men känner nog att det är en aning tidigt, kanske.
Anledningen till detta jagande av nattsömnstimmar är att Matteo vaknar prick 5 varje morgon och oftast Alba med. Hon vaknar när vi ska gå ner från sovrummet på övervåningen till köket och golvet i hallen utanför hennes rum knakar så in i vassen. Hon vaknar inte varje morgon när vi går förbi, men nästan. Sover hon när vi går ner så går det oftast bara en halvtimma så är hon vaken. Jaja, det reder sig nog framöver nån gång. ;) Sen går det ju på högtryck dagarna i ända med 2 små barn. Man blir trött och slut och det är inte mer med det. :)
Trodde hur som helst inte att jag skulle gå och sova såhär tidigt som jag nu börjat göra men annars blir jag bara trött och grinig framåt eftermiddagen när orken inte blir den bästa med för få timmars sömn. Orkar med och har mer tålamod när jag får sova ordentligt. Är dock oändligt tacksam att Matteo sover hela nätter trots allt. Kunde varit flera matningar per natt om man haft otur.
Nä, nu ska jag läsa lite innan jag går och lägger mig. Disken tar jag imorgon bitti. :)
Ha en mysig kväll!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards