Vardag, tankar och en massa svammel

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Det har legat på!

Av Anna - 10 september 2011 17:30

Ja, det har varit fullt upp sista veckan! Måndagen började med att jag kom på att det var dags att beställa tid för sterilisering av Trixa, jag hade också ont i en tand så det blev att ringa till FTV också. Fick tid för Trixa i onsdags och för mig i måndags och för mig blev det påbörjat med en rotfyllning, inte kul!! Fick lite snabbt försöka byta bort mitt arbetspass på onsdagen så jag kunde åka med Trixa till veterinären. Det gick bra, tack vare snälla arbetskamrater! Väl hos vererinären så fick jag vara med vid sövningen av henne, villket kändes skönt. Sen bar det av mot Dollar Store för att fördriva tiden, vilket inte är så svårt där, bland alla prylar! Efter några timmar ringer veterinären och berättar att OP är klar och att det hade gått bra. Åker och hämtar liten Trixa, som var vingligare än allt vingligt. Huvva, stackars flicka! Mattehjärtat blödde.. Skulle till att betala hela kalaset då veterinären kommer åter för att berätta att hon kollat igenom Trixas livmoder. Den hade inte sett så bra ut. Den var röd och svullen, vilket troligen hade lett till livmoderinflammation vid nästa löp enl. vet. Beslutet om att sterilisera henne kändes med ens väldigt bra, trots att hon mådde lite mindre bra i det ögonblicket. Huvva, vilken tur vi hade som fick det gjort just då!!! Pust!

Torsdagen tillbringades på jobbet, och hemma på eftermiddan/kvällen. Kände mig förkyld hela dagen och på kvällen blev det sämre. Sjukanmälan från jobbet på fredan... Fredagen tillbringades i soffan framför tvn, med extrem kurering, vilket tydligen gav resultat, för idag, lördag känner jag mig riktigt pigg! Hostan gör ont, men annars så känner jag mig på G! Härligt! Imorgon blir det jobb igen, hela långa dagen! Känns skönt! Jag gillar ju mitt jobb, som sagt!

Ja, nu förstår ni kanske varför jag inte skrivit på hela veckan, det har varit FULLT upp!!!

Ikväll bär det av till skogs för min älskade sambo. Han ska jaga älg hela nästa vecka. Kommer bli tomt och tråkigt utan han hemma, men förhoppningsvis kommer han hem nån snabbis och jag hoppas jag orkar åka dit nån sväng. Tur jag ska jobba 6 dagar av 7 nästa vecka, för då går dagarna fort! :) Vecka 39 är ledig vecka! Då ska jag och Hjärtat göra nån liten Roadtrip! Det ska bli kul!!

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!!

KRAM!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 20 oktober 2015 22:40

Vad fyllde man livet med innan barnen?? Vad gjorde man? Minns nästan inte. Känns som att jämförelsevis så hade inte livet nån mening innan barnen kom. Visst, ibland är det jäktigt och tufft av olika anledningar men det är väl bara som det ska vara? ...

Av Anna - 16 oktober 2015 07:04

Inatt var det hopplöst. La mig tidigt, ca 22. Kunde inte somna. Klockan blev 23.....24.....01.....02......sista gången jag kollade på klockan så var hon 02.34. Strax därefter sov jag nog. "Felet" var nog en massa saker. Sjuk Alba, orolig sömn för Mat...

Av Anna - 27 september 2015 08:40

En vecka ungefär, så länge har jag varit otroligt trött och omotiverad. Extremt morgonpigga barn som vaknat vid 4.30-5.30 har väl också gjort sitt till. Men igår var jag, Patrik och Alba till Östersund och badade och hade sådär löjligt mysigt och rol...

Av Anna - 1 juli 2015 23:42

Dom växer och utvecklas i rasande fart. Tiden rusar iväg. Alba blir 3 år i September och Matteo 1 år en dryg månad efter. Vart tar tiden vägen?? Alba utvecklar sitt tal nu. Det kommer massor av ord och rätta formuleringar varje dag. Hon härmar och ...

Av Anna - 17 juni 2015 23:44

Det bor en tjej under mitt tak. Hon är blond, otroligt söt och glad. Hon har en vilja av stål när hon sätter den sidan till och ett sjuhelsikes humör.. men hon är fantastisk. Hon har en cp-skada som hindrar henne fysiskt och gör henne frustrerad. Hon...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards