Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Anna - 22 mars 2010 19:21

Just nu är det den årstiden som jag älskar allra mest! Vårvintern! Avslutningen på veckan i fjällen bjöd på varm sol och massor av mys! Vi var uppe på fjället både lördag och söndag och myste i en grop. Åt korv och mådde gott! Solen lyste och värmde och det kan inte bli så mycket bättre!

Fjällen har något magiskt över sig, tycker jag. Så fort jag kommer upp på fjället och ser alla dessa vresbjörkar och krumtallar så får jag en sådan påtaglig känsla av lugn och mystik i magen! Det är en alldeles underbar känsla! När vi i lördags åkte med skotern och sökte oss ett bra ställe att slå oss ner på över dagen så åkte vi över kalfjället en bit tills vi senare kom ner en bit på andra sidan. När vi var där, längst upp på fjället, så var det alldeles vitt på marken och i horisonten möttes detta kala och karga fjäll med en alldeles klarblå himmel! Det var så otroligt vackert! Jag tänkte då ärr jag skulle haft kameran till hands, men icke. Den låg nerpackad i ryggsäcken den! Det är så typiskt! Tänkte att jag skulle knäppa kort på hemvägen istället, men va fan, då hade det ju mulnat på på himlen så då var det inte lika förtrollande vackert, så det fick vara!

Ja, hur som helst så blev det ju en fin avslutning, vädermässigt, på vår vecka i fjällen i alla fall! Det känns nu som om man håller på att krypa fram ur idet och vakna till liv igen!

Många soliga kramar, till er tappra läsare!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards