Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg under februari 2011

Av Anna - 14 februari 2011 16:56

Det går fort nu!    Halva februari har nu gått! Alla  Dag idag. Dagen har tillbringats hemma för mig och Älsklingen har jobbat på fram till 15. Ikväll blir det mys framför tvn, tror jag. Inget speciellt planerat. Känns inte riktigt som jag behöver en speciell dag för att visa hur mycket jag älskar honom. Försöker visa det VARJE dag! Alla   Dag kan bli när som helst för oss. En tisdag i April t.ex.   

Ja, hur som helst så är det skönt att tiden går fort nu. Snart är det tid för soliga dagar på isen.. Efter den tiden kommer den riktiga, varma våren med nyutspruckna löv och begynnande grönska!! Ja, man håller på att vakna till liv igen!

Kram

Av Anna - 8 februari 2011 20:30

Dåligt med bloggande nu.. Hinner liksom inte med, eller har ingen lust, endera delen. Många gånger kommer jag på saker jag vill skriva i bloggen, men just då är jag kanske på jobbet eller på nåt ställe där jag inte har möjlighet att skriva, eller inte hinner... Jaja, sånt är livet. Har förr haft en lapp i plånboken där jag skrivit upp när jag kommit på nåt jag vill skriva, men inte haft möjlighet just då. MEN, den idén i sig var väl inte så dum, det var bara så att när jag sen skulle skriva det där inlägget från lappen i plånboken, så ville inte den rätta känslan infinna sig som jag hade när jag första gången tänkte på ämnet... Hmmm.. det är nog bara bäst att skriva när man ändå sitter vid datorn och andan faller på. Som idag till exempel.   

Idag har jag och    kommit hem från en 5 dagar lång vistelse i stugan i Gräftåvallen. Helt underbart har det varit!!! Snö, sol, skoteråkning, promenader och en massa slappande och vilande! Det behövdes verkligen för både mig och   . Imorgon onsdag och på torsdag så hade jag lagt mig till bemanningen och bemanningen ringde igår och jag fick tilldelat jobb på Hemvården. 7-15 på onsdag och 7-12, 16-21 på torsdag. Blev fina timmar det! :)

Det värsta är att jag är så himla nervös bara. Känner mig osäker att komma dit. Har liksom inte full koll, eller ingen koll alls, på hur rutinerna är. Har ju gått inskolning och så, men det är ju snart ett år sedan. Vem sjutton kommer ihåg hur det var man gjorde då???? Jaja, det kommer nog att ordna sig. Får väl fråga och fråga tills dom blir spyless på mig.    Hellre det än att jag ska gå och gissa och göra fel.

Nä, nu ska jag titta på tv en stund och sen blir det tidig kväll så jag tar mig upp imorgon bitti!

Många kramar från Mig!



Av Anna - 1 februari 2011 08:29

Det är jobbigt att sova ibland..  Som inatt till exempel. Har på morgonkvisten drömt så hemskt. Sådär hemskt och nervkittlande så man både vill vakna upp ifrån det, samtidigt som man vill sova vidare och se hur det går. Vill inte berätta vad jag drömde, men det var som en deckare. Man var på sin vakt hela tiden, kollade sig bakom ryggen ofta... Huvva...Jobbigt!! Nu är det bara att försöka släppa tanken på detta och ta tillvara på dagen. Ledig idag också. Ska åka och hälsa på min lilla farfar och farmor en sväng idag. Hämta lite saker ur lght och dona på lite. Det blir nog en späckad dag idag också. Det brukar ju inta vara så svårt att fylla sina lediga dagar med göromål...

Nä, dags att sätta igång och tömma bilen på sakerna som jag hämtade igår!

Ha en bra dag!

KRAM

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards