Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Anna - 10 oktober 2011 08:16

Mysfaktor på hög nivå i vårt hus nu! Jag har varit vaken sen kl 6 då hundarna, både våra och grannarnas började skälla hejdlöst. Vaknade och tänkte: "Va fan!", steg upp och tittade ut genom fönstret och då så har vi främmande av grannens hästar! Inte så konstigt då att hundarna var lite tossiga! Testade vid halv 7 att ringa till hästägaren, men inget svar... Ringde till närmaste grannen och han berättade att dom skickat ett sms till hästägaren så dom visste om var hästarna var. Skönt! Är mest orolig jag att hästarna ska ta sig ut på E14 jag så det händer nån olycka. Men det gick bra. Tjejerna kom och ledde hem hästarna efter en liten stund. Måste säga att jag tyckte det var mysigt att sitta och titta på de fyrfotade utanför fönstret. Är ju en fd hästtjej, så nog saknar man poandet med hästarna ibland.

 Ja, hur som helst så var man ju så pass vaken sen så det var ingen idé att gå och lägga sig igen. Kokade mig en kopp kaffe, satte igång en tvättmaskin, fixade lite frukost och tog sen och satte mig framför datorn. Sitter än framför datorn utan det minsta dåliga samvete, då klockan inte är så mycket ännu. Har fortfarande nattlinnet på mig, lyssnar på radion och mår allmänt gott!! Ja, mysfaktorn är på topp!!

 Varför kliver man inte upp tidigt varje dag, när det är så mysigt att tussa runt i nattlinnet ett par timmar innan man bör sätta sprätt??? Jo, det är ju faktiskt skönt att sova ut också när man är ledig, det är väl det som det sitter i...

 Vädret verkar bli kanon idag, vilket är skönt då jag är ledig idag! Ska försöka att ta mig ut på en riktigt mysig långprommis med hundarna idag.

 Nä, ha en bra dag allihop!!

KRAM



Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards