Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg den 27 november 2014

Av Anna - 27 november 2014 12:42

Inför Matteos ankomst blev jag lite nyfiken på bärsjal. Satt och funderade på hur man skulle få vardagen att funka om båda barnen behövde mig samtidigt. Om Matteo ville bli buren konstant och Alba krävde min uppmärksamhet eller hjälp samtidigt... Kom att tänka på bärsjal då jag inte gillade BabyBjörns bärsele som jag testade till Alba. Bärselen tyckte jag var stor och klumpig och ma fastnade överallt när man inte är längre än vad jag är. Googlade i alla fall på bärsjal och började läsa på. Gick med i en grupp på facebook för att kunna fråga dom som redan har sina barn i sjal om jag undrade nåt. Hur som helst så köpte jag en bärsjal i trikå att börja med. Den skulle vara fin för nybörjare och nyfödda. Dessutom är den inte så dyr heller ifall man inte skulle gilla sjalandet. Nu har mamman fått bra kläm på att få på sig sjalen och få ner Matteo i den och jag kan säga att det var en oumbärlig investering. Det har besparat mamman en massa stress de gånger Matteo exempelvis haft magknip och varit ledsen samtidigt som Alba behövt hjälp/uppmärksamhet. Matteo åker i vaket tillstånd i sjalen max 5 minuter innan han somnar och kan sen sova i timmar i sjalen. Jag verkligen ÄLSKAR sjalen och Liten Matteo verkar göra detsamma. Kan nu såhär i efterhand vara lite besviken att jag inte hade en sjal till Alba men nu är det så. Vill alltså med detta inlägg slå ett slag för bärsjal. Knyt upp barnet i den på affären och sätt storasyskonet i kundvagnen. Knyt upp barnet och ta hunden på en promenad. Alternativen är oändliga med en sjal. Och en annan sak. Våga testa!!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards