Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg den 20 april 2011

...

Av Anna - 20 april 2011 17:02

Hann inte mer än putsa insidan på ett par fönster här hemma på förmiddagen innan ösregnet kom. Vilken tur jag hade att det var övergående så jag kunde fortsättaq med utsidan och mellan senare.... Eller? Jo, det var bra för nu har jag vårfint i köket med rena fönster och nyupphängda gardiner. Skönt det. Bara resten av huset kvar då! Tycker verkligen inte om att putsa fönster. Speciellt inte när det är fönster som öppnas utåt... Man får hänga och klänga ich hoppas att man håller sig kvar och inte ramlar ner. Det är en pärs! Fönsterbyte är ju diskuterat här i huset, men vi har inte sagt NÄR det ska bli, men NÅN gång blir det. DÅ ska jag verkligen välja fönster med omsorg! Tänka sig för riktig noga. Enkla att underhålla och putsa ska de vara.

Eftermiddagen har bjudit på sol och nån regnskur, varmt har det varit! Känns verkligen att våren är här! Me like! Synd bara att inte våren blev som jag tänkt. Hade ju tänkt att jag skulle gå med tjockmage både i vår och sommar jag... Men ödet ville annat. Huga...

Snart påsk. Vi ska till Krog på påskafton, sen får vi se om vi ligger över eller om vi åker hem. Bestämmer inget förrän vi är där. Annars finns det inga fler planer för helgen. Tar den som den kommer. På tisdag börjar jag jobba igen med blandade känslor. Känns inte som jag kan gå hemma längre och skrota heller. Samtidigt behövs det inte mycket för att man ska "dyka" i humöret och känslan. Men antar att det bara är naturligt och att det kommer bli bättre med det.

Nu tror jag att jag ska masa mig ut på en promenad med hundarna mina. Jag är så glad att jag har dom. Dom ger tröst och sällskap på ett sätt som inte en endaste människa skulle kunna göra när man är nere. Mina små hjärtan!

Nä, ha en fortsatt trevlig dag!

KRAM

Av Anna - 20 april 2011 11:44

Idag är det riktigt grått väder jämfört med igår. Igår var det så soligt och fint. Dagen idag ska tillbringas med att passa på att putsa lite fönster och dona på här hemma. Har verkligen tänkt mycket på mina smutsiga fönster. Dom blev inte avtvättade en endaste gång ifjol, nämlgen... huvva. Det sitter på köksfönstren en liten bit amaryllis och nån liten bit av en pelargonblomma.. Men idag ska det väck!

Stereon är påslagen och nu ska jag sätta lite fart. Skönt att ha lite motivation idag! Jag hoppas bara att den sitter i så pass länge att det blir några fönster gjorda iaf!

Ha en bra dag!

KRAM

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards