Vardag, tankar och en massa svammel

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Anna - 17 april 2011 19:25

Idag har vi inte slöat lika mycket.. Mått gott har vi gjort, men inte slöat framför tvn som igår. Var ut på en lång skön promenad i blåsten och solen mitt på dan. En dryg timmes promenad blev det. När vi kom tillbaka till stugan så tog vi bilen lver till Bydalen och Höglekardalen och kollade lite. Innan återresa var vi upp till Fjällhalsen och åt middag. Helt underbart ställe. Inglasad veranda satt vi på och hade en hissnande utsikt över fjället. När vi kom hem till Gräftåvallen igen blev det en liten biltur runt i krokarna här också för att kolla läget, var det renoveras och vart det byggs nytt och så. Lite koll måste man ju ha..  

Väl hemma i stugan igen så blev det en tupplur för min del. Närmare 2 timmar sov jag på soffan. Fattar inte att jag kan sova så mycket som jag gör.  Men antagligen så gör mitt funderande mig rätt trött. Dessutom så har det varit en tung dag idag. Man har tänkt mycket på hur det var tänkt att det skulle bli i Augusti när lillen skulle komma och livet efter det. Känns så tomt nu när det inte blev som planerat. Det kommer att komma det livet också så småningom, på ett eller annat sätt, men man hann ju bygga upp sådana förhoppningar ändå och helt oförberett så försvann allt. Ja, nu är jag där igen och ältar... Kan inte låta bli, huvudet är ju fullt av tankar. Vill komma ifrån detta lite, men jag är rädd att jag inte kommer att göra det förrän vi varit till H-sand igen och pratat med Torbjörn. Vi får se.

Nu stack    och Trixa ut på en promenad igen. Jag hade inte nån lust att gå nu när jag var nyvaken. Sitter nu ensam en stund här i stugan. Kollar runt lite på bloggar och FB... Ikväll blir det mys framför tvn igen och imorgon förmiddag bär det av hemåt. Eftermiddagsvecka för   till veckan så han börjar inte förrän 15.

Nä, ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

KRAM

Av Anna - 17 april 2011 11:01

Det blåser i fjällen idag. Det började igår kväll och det tog i rätt rejält. Det knakade i husknutarna. Mysigt! Men jag tycker bara det är mysigt med blåst i fjällen, inte när jag är hemma, undrar varför? Kanske det hör till på nåt vis att det ska blåsa lite i fjällen ibland? Det hör ihop lite med fjällvärldens mystik, kanske? Jag får alltid en speciell känsla när jag är i fjällen, nån sorts mystik, blandat med lugn. Låter som nonsens kanske, men så är det. Man kan verkligen koppla av i fjällen och hämta kraft. Det behövs nu.

Funderar fortfarande mycket på lille Anton och det som hänt. Funderar också mycket på hur det kommer bli nästa gång. Känns nervöst och oroligt. Över lag så känns det just nu ganska stabilt, men det kan ju ändra sig. Jag kommer inte kunna påverka mer än vad läkarna säger åt mig att göra heller. Det är bara att vänta och se.. Det är så mycket som man bara måste acceptera, och det kan vara svårt.

Gårdagen här handlade mest om att slöa.. Vi sov middag, läste, tog en promenad med Trixa (Gideon är hos "morfar" och Mona) och bara slöade. Inga krav och vi bara var. Härligt det!

Nu ska jag se om min andra halva vill sova längre, eller om vi ska ta oss lite frukost! Får se vad dagen bjuder på. Kanske en lång promenad i blåsten idag. Röra igång gammelkroppen och mjyuka upp sig lite. Känns som man stelnat ihop den senaste en och en halv veckan. Många spänningar i kroppen har gjort sitt.

Ha en bra dag!
KRAM!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards