Vardag, tankar och en massa svammel

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Söndag

Av Anna - 17 april 2011 19:25

Idag har vi inte slöat lika mycket.. Mått gott har vi gjort, men inte slöat framför tvn som igår. Var ut på en lång skön promenad i blåsten och solen mitt på dan. En dryg timmes promenad blev det. När vi kom tillbaka till stugan så tog vi bilen lver till Bydalen och Höglekardalen och kollade lite. Innan återresa var vi upp till Fjällhalsen och åt middag. Helt underbart ställe. Inglasad veranda satt vi på och hade en hissnande utsikt över fjället. När vi kom hem till Gräftåvallen igen blev det en liten biltur runt i krokarna här också för att kolla läget, var det renoveras och vart det byggs nytt och så. Lite koll måste man ju ha..  

Väl hemma i stugan igen så blev det en tupplur för min del. Närmare 2 timmar sov jag på soffan. Fattar inte att jag kan sova så mycket som jag gör.  Men antagligen så gör mitt funderande mig rätt trött. Dessutom så har det varit en tung dag idag. Man har tänkt mycket på hur det var tänkt att det skulle bli i Augusti när lillen skulle komma och livet efter det. Känns så tomt nu när det inte blev som planerat. Det kommer att komma det livet också så småningom, på ett eller annat sätt, men man hann ju bygga upp sådana förhoppningar ändå och helt oförberett så försvann allt. Ja, nu är jag där igen och ältar... Kan inte låta bli, huvudet är ju fullt av tankar. Vill komma ifrån detta lite, men jag är rädd att jag inte kommer att göra det förrän vi varit till H-sand igen och pratat med Torbjörn. Vi får se.

Nu stack    och Trixa ut på en promenad igen. Jag hade inte nån lust att gå nu när jag var nyvaken. Sitter nu ensam en stund här i stugan. Kollar runt lite på bloggar och FB... Ikväll blir det mys framför tvn igen och imorgon förmiddag bär det av hemåt. Eftermiddagsvecka för   till veckan så han börjar inte förrän 15.

Nä, ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 20 oktober 2015 22:40

Vad fyllde man livet med innan barnen?? Vad gjorde man? Minns nästan inte. Känns som att jämförelsevis så hade inte livet nån mening innan barnen kom. Visst, ibland är det jäktigt och tufft av olika anledningar men det är väl bara som det ska vara? ...

Av Anna - 16 oktober 2015 07:04

Inatt var det hopplöst. La mig tidigt, ca 22. Kunde inte somna. Klockan blev 23.....24.....01.....02......sista gången jag kollade på klockan så var hon 02.34. Strax därefter sov jag nog. "Felet" var nog en massa saker. Sjuk Alba, orolig sömn för Mat...

Av Anna - 27 september 2015 08:40

En vecka ungefär, så länge har jag varit otroligt trött och omotiverad. Extremt morgonpigga barn som vaknat vid 4.30-5.30 har väl också gjort sitt till. Men igår var jag, Patrik och Alba till Östersund och badade och hade sådär löjligt mysigt och rol...

Av Anna - 1 juli 2015 23:42

Dom växer och utvecklas i rasande fart. Tiden rusar iväg. Alba blir 3 år i September och Matteo 1 år en dryg månad efter. Vart tar tiden vägen?? Alba utvecklar sitt tal nu. Det kommer massor av ord och rätta formuleringar varje dag. Hon härmar och ...

Av Anna - 17 juni 2015 23:44

Det bor en tjej under mitt tak. Hon är blond, otroligt söt och glad. Hon har en vilja av stål när hon sätter den sidan till och ett sjuhelsikes humör.. men hon är fantastisk. Hon har en cp-skada som hindrar henne fysiskt och gör henne frustrerad. Hon...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards