Vardag, tankar och en massa svammel

Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Det var en jobbig dag igår...

Av Anna - 27 november 2009 10:21

Somnade sent, natten till igår. Blev väckt tidigt av en vän som ringde. Vännen hade tråkiga besked. Hennes sambo som är en gammal nära vän till mig har fått veta att han har cancer. Malignt lymfom, tror jag det hette. Han är riktigt dålig nu. Han har ont i kroppen, och mår allmänt uselt. Stackarn! Undersäkningar pågår fortfarande som jag förstog, och än vet man inte hur pass långt gånget det är... Mycket tragiskt. Han, 33 år, och har småbarn... Det var ett tungt besked, trots att man inte umgås sådär jättemkt nuförtiden. Men känner han dock bra sen förr....

Sen alldeles efter att jag fått det beskedet ringer en arbetskamrat och påminner mig om en utbildning som vi skulle på, som jag såklart hade glömt! Det är så mkt på jobbet nu också. En omorganisation utan dess like håller på att genomföras, så beslut ska tas, innan det och det datumet, vi ska snacka ihop oss i arbetsgruppen om hur vi vill ha det. MEN hur jävla lätt är det när vi 4 aldrig kan sätta oss ner och diskutera, samtidigt?? Det är ju alltid någon som jobbar. Sen flyttas dessa beslutsdatum fram och tillbaka hela tiden, så man blir helt yr i huvet. Ja, det går för runt i huvet. DESSUTOM, så är det inskolningar utan stopp, tror jag. Det är inte enkelt att ha inskolningar, heller när man har mkt att tänka på. Man kanske glömmer bort att berätta viktiga saker.... Jag hooas verkligen att vi inte gjort det. Och jag hoppas att det kommer att lugna ner sig ett tag snart. Behöver en paus från nyheter på jobbet ett tag, både vi och brukaren vi jobbar hos.


Kramen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 20 oktober 2015 22:40

Vad fyllde man livet med innan barnen?? Vad gjorde man? Minns nästan inte. Känns som att jämförelsevis så hade inte livet nån mening innan barnen kom. Visst, ibland är det jäktigt och tufft av olika anledningar men det är väl bara som det ska vara? ...

Av Anna - 16 oktober 2015 07:04

Inatt var det hopplöst. La mig tidigt, ca 22. Kunde inte somna. Klockan blev 23.....24.....01.....02......sista gången jag kollade på klockan så var hon 02.34. Strax därefter sov jag nog. "Felet" var nog en massa saker. Sjuk Alba, orolig sömn för Mat...

Av Anna - 27 september 2015 08:40

En vecka ungefär, så länge har jag varit otroligt trött och omotiverad. Extremt morgonpigga barn som vaknat vid 4.30-5.30 har väl också gjort sitt till. Men igår var jag, Patrik och Alba till Östersund och badade och hade sådär löjligt mysigt och rol...

Av Anna - 1 juli 2015 23:42

Dom växer och utvecklas i rasande fart. Tiden rusar iväg. Alba blir 3 år i September och Matteo 1 år en dryg månad efter. Vart tar tiden vägen?? Alba utvecklar sitt tal nu. Det kommer massor av ord och rätta formuleringar varje dag. Hon härmar och ...

Av Anna - 17 juni 2015 23:44

Det bor en tjej under mitt tak. Hon är blond, otroligt söt och glad. Hon har en vilja av stål när hon sätter den sidan till och ett sjuhelsikes humör.. men hon är fantastisk. Hon har en cp-skada som hindrar henne fysiskt och gör henne frustrerad. Hon...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards